V zastupitelstvu Pardubického kraje jste poslední 4 roky působil jako předseda finančního výboru. V této oblasti se trvale debatuje o tom, jak co nejspravedlivěji rozdělit daňové výnosy a jak by měly být místní a krajské samosprávy zabezpečeny finančně. Souhlasíte se současným modelem rozpočtového určení daní a dělení prostředků mezi obce, kraje a stát?
Současný model rozpočtového určení daní je výsledkem dlouhodobého hledání kompromisu. Nesouhlasím s ním, protože jsem přesvědčen o tom, že o zásadních věcech pro život občana by se mělo rozhodovat na krajích a v obcích, a ne pouze centrálně státem. Příkladem jsou např. prostředky na opravy silnic II. a III. tříd v majetku kraje, které se každoročně řeší nesystematicky, zdali a kolik na ně stát cestou Státního fondu dopravní infrastruktury jednotlivým krajům přidělí. Proto bych posílil prostředky obcí a krajů systematicky již zákonnou úpravou rozpočtového určení daní v jejich prospěch!
Jak důležité jsou, podle vás, kraje a krajské samosprávy pro zajištění potřeb občanů? I ve srovnání s komunální politikou, ze které jste se na kraj dostal?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jakub Vosáhlo