Přichází dnes soudruzi z EU s něčím, co by zlepšilo životy lidí? Příště nás naše auto rovnou zamkne? Tleskají jen zaprodanci, říká aktivista

13.04.2019 4:35

ROZHOVOR Omezovač rychlosti Evropské unie do vozidel označil za životu nebezpečný. Automatický zásah do řízení motorového vozidla čímkoliv a kýmkoliv jiným, než řidičem může považovat za správný jen někdo, kdo nikdy nedržel volant v ruce. Aktivista Hynek Charous tvrdí, že za poslední dekádu nepřišel z Bruselu zákon, který by lidem zkvalitnil život. „Roztáčející se centrifuze neustálých nařízení, příkazů, zákazů a restrikcí může tleskat buď jen totální ignorant, nebo z toho všeho velmi profitující zaprodanec,“ řekl mimo jiné v rozhovoru pro ParlamentníListy.cz.

Přichází dnes soudruzi z EU s něčím, co by zlepšilo životy lidí? Příště nás naše auto rovnou zamkne? Tleskají jen zaprodanci, říká aktivista
Foto: archiv H. Charous
Popisek: Aktivista Hynek Charous

Evropská unie nařídila vozidlům od roku 2022 novinky. Jednou z nich je i omezovač rychlosti. Co tomu říkáte?

Je to jen další zbytečný výmysl zbytečných bruselských úředníků a připadá mi, že vykazováním nějaké činnosti chtějí jen vypadat, že jsou k něčemu užiteční. Pobavil mne argument, kterým nám sdělují, že to je pro naši bezpečnost. Není to totiž poprvé, kdy Evropská unie za slovo bezpečnost zákeřně maskuje jen další soupravu zákazů, direktiv a restrikcí. Typickým příkladem je nový zákon o zbraních a střelivu, kdy chtějí držitele legálních zbraní odzbrojit ve jménu boje proti terorismu. Směšné! Pochopím užitečné asistenty typu ABS, elektronická stabilita vozu nebo brzdový asistent. Automatický zásah do řízení motorového vozidla čímkoliv a kýmkoliv jiným, než řidičem, vnímám však jako doslova nebezpečný a jen někdo, kdo nikdy nedržel volant v ruce a vozidlům, ani jejich fungování nerozumí, tomu může nadšeně fandit. Chci však předeslat, že tímto v žádném případě neobhajuji zběsilé překračování rychlostních limitů na silnicích tak, jak to vídáme u silničních pirátů.

Anketa

Věříte v úspěch nové pravicové strany Václava Klause?

81%
19%
hlasovalo: 16225 lidí

Proč není dobré regulovat rychlost ve vozech? V jakých případech se může hodit překročení rychlosti?

Jak už jsem zmínil, shledávám to doslova nebezpečným. Mnoho z nás známe situaci, kdy se třeba při předjíždění pomalejšího vozidla potřebujete rychleji a bezpečně zařadit a přidáním plynu zrychlíte o pár kilometrů v hodině. Není vyloučena situace, kdy potřebujete někoho náhle a bezodkladně dopravit do porodnice nebo se zraněním do nemocnice a každá ušetřená minuta je cenná. Fanatičtí zastánci různých nesmyslných eurodirektiv budou jistě argumentovat třeba tím, že od toho máme sanitky, ale už v tom nevidí i další hřebíček do rakve našich občanských svobod. Je úsměvné, že u toho nezapomenou mít plnou pusu demokracie.

Považujete nařízení za narušení našich svobod, proč?

To každopádně ano. Dnes se na sociálních sítích blokuje a společensky ostrakizuje kdokoliv, kdo nemá ty v uvozovkách správné a politicky korektní názory. Co na nás vymyslí příště? Odstaví nás za přestupek přímo u krajnice? Zamknou nás na dálku rovnou ve vozidle a automaticky odvezou do arestu za občanskou neposlušnost? Vím, že to zní jako sci-fi, ale při současné kadenci doslova životu škodlivých bruselských direktiv bych se už nedivil ničemu.

Jak pravdivý je podle vás známý citát Benjamina Franklina, že „národ, který se kvůli bezpečnosti vzdá svojí svobody, nezaslouží si ani bezpečnost, ani svobodu“?

Dnes je tento citát Benjamina Franklina aktuálnější, než kdy dříve a nelze s ním nesouhlasit.

Řekl jste mi, že „Brusel je svojí politikou podstatně nebezpečnější pro Evropana, než Moskva za minulého režimu. Výše popsané avizované zásahy do svobod nejen řidiče, ale především občana Evropské unie, mne nenechávají na pochybách, že jde jen o salámovou metodu, jak z nás postupně stvořit otroky systému.“ Nejste sám, kdo se vyjadřuje podobně. Co s tím?

Klíčové budou květnové volby do Europarlamentu, kdy velmi doufám, že posílí strany, které budou chtít vrátit suverenitu ať už v jakémkoliv smyslu, národním státům. Co se týká mého příměru, za ním si stojím. Sice to spousta lidí ještě nevnímá, ale čím dál více jich otevírá oči. Zažil jsem do své dospělosti i komunistický režim, byl jsem vychováván v anti-komunistickém duchu, ale to, jak se k právům občanů členských států chová Brusel dnes, lze bez nadsázky srovnávat Moskvou z dob totalitních. Dnes je to o to horší, že nám soudruzi – a že jich ve vedení Evropské unie skutečně je – z Bruselu plundrují životní prostor, ať už mluvíme o devastaci zemědělství, nebo o podpoře migrace nepřizpůsobivých a mnohdy i nebezpečných darmojedů ze třetího světa.

Položme si prostou otázku: kdy a hlavně s čím za poslední dekádu přišel Evropský parlament s nějakým zákonem, který by obyčejnému člověku jakkoliv zpříjemnil, usnadnil nebo zkvalitnil život? Opravdu mne nic nenapadá. Naopak je čím dál více jasné, že Evropská unie jde na ruku pouze nadnárodním korporacím – dvojí kvalita potravin, neochota zakázat prokazatelně rakovinotvorný Roundup používaný legálně v zemědělství a další a další - jsou jen marginálním příkladem této problematiky. Této roztáčející se centrifuze neustálých nařízení, příkazů, zákazů a restrikcí může tleskat buď jen totální ignorant, nebo z toho všeho velmi profitující zaprodanec. Osobně bych problém s projektem Evropské unie neměl, pokud by zůstalo jen a pouze u projektu ekonomického z doby před Lisabonskou smlouvou. Kdysi jsme k Západu vzhlíželi.  Dnes mi však připadá, že komunismus, který jsme tak nenáviděli, se z Východu na ten vysněný Západ přestěhoval.

Co říkáte na další chystané povinnosti ve vyráběných vozech?

Jak jsem už zmínil, nemám nic proti skutečně užitečným asistentům, které jsou pro řidiče i ostatní účastníky silničního provozu přínosem – ať už v oblasti bezpečnosti, nebo prostě jen řidiči pobyt za volantem zpříjemní. Nesmí ale svévolně zasahovat do řízení. V tom vidím opravdu obrovský prostor nejen pro různé z toho plynoucí tragédie na silnicích, ale také podstatný zásah do svobod jednotlivce. Automobil se tak v budoucnu stane prostředkem ke špehování jednotlivců a ovládání mas. Pokud jde velícím soudruhům – opravdu pro ně trefnější pojmenování nemám – z Bruselu o naši bezpečnost, proč ji nezajistí na hranicích Schengenského prostoru, kudy se k nám hrnou hordy k nám nenávistných etnik s nekompatibilní kulturou? Proč tuto invazi, která už stála životy mnoha Evropanů, řídící orgány Evropské unie nejen svým štědře nastaveným sociálním systémem podporují? Proč jsou tito nově příchozí z Afriky a Asie privilegováni před rodilými Evropany? Zde vidím obrovský prostor, kde se může bruselská vrchnost skutečně zajímat o potřeby a hlavně bezpečnost původních obyvatel Evropy.

Neukazuje nám Brexit a vše kolem vyjednávání, jak nerad Brusel pustí kohokoliv z dosud ještě osmadvacítky států Evropské unie?

Je to zcela evidentní a je nehorázné, jakou vyhrožovací a vydírací taktiku Evropská unie zvolila. Hrozí se toho, že by se jim mohl Eurosojuz rozpadnout, tak chtějí na příkladu Brexitu ukázat, jak budou chtít zatočit s každým, kdo s nimi nepůjde v jednom šiku vzhůru ke globalistickým a multikulturním zítřkům. Tohle není Evropská unie, kterou bych obdivoval a já sám jsem zastáncem vystoupení z tohoto pro Evropu čím dál nebezpečnějšího spolku. Pochybuji totiž o reformovatelnosti Evropské unie.

Anketa

Prospívají Piráti české politice?

hlasovalo: 28865 lidí

I přesto, neplynou nám z Evropské unie stále výhody, jak tvrdí zastánci členství? A co očekáváte od nadcházejících voleb do Evropské unie?

Jestli tím máte na mysli dotace, kterými se jako falešnou mantrou ohánějí všichni zastánci setrvání v Unii, tak podle mě je to z ekonomického hlediska ta nejhorší věc, co mohla členské státy potkat. Tato úplatková politika je naopak velmi škodlivá pro konkurenční prostředí, kdy největší podniky berou vše a na ty malé, které by podporu potřebovaly a jímž byla primárně určena, se nedostane. Á propos – já bych to ani nenazýval dotacemi z evropských fondů. Jsou to jen peníze, které byly prachsprostě vyndány, chcete-li ukradeny z kapes daňových poplatníků ze všech členských zemí a dle potřeb, o nichž rozhodně jejich původní majitelé nerozhodují, jen přesunuty jinam. Od nadcházejících voleb bych rád očekával posílení pro-národních stran, napříč zeměmi Evropské unie a změnu kurzu od dosavadní šílené bruselské politiky. Jsem však pesimistou, protože je mi jasné, že vládní establishment si jen tak nenechá svoje šílené plány a nastavené sociální experimenty rozkopat. Rád bych se ale mýlil.

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Zuzana Koulová

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Výpalné“ za migranty: Mach začal počítat. Rakušan jako kdyby žil na jiné planetě

18:34 „Výpalné“ za migranty: Mach začal počítat. Rakušan jako kdyby žil na jiné planetě

Vyjadřování Víta Rakušana k migračnímu paktu, který inicioval a v Bruselu dohodl, působí podle lídra…