Rok 2017 je nejúspěšnějším rokem v historii společnosti, říká ředitel společnosti Legios Loco

11.12.2017 13:09

ROZHOVOR Společnost Legios Loco je zaměřená na výrobu nákladních železničních vagónů a opravy železničních vozů a lokomotiv. Má svoje vývojové centrum a ve svém oboru zaujímá významné postavení nejen na domácím, ale především na zahraničních trzích. O perspektivách podniku jsme hovořili s ředitelem společnosti Petrem Vlčkem.

Rok 2017 je nejúspěšnějším rokem v historii společnosti, říká ředitel společnosti Legios Loco
Foto: Legios Loco
Popisek: Nákladní železniční vagón společnost Legios Loco
Můžete uvést, jaká je v současné době ekonomická situace podniku? Jak se vyvíjí v posledních letech?
 
Rok 2017 je nejúspěšnějším rokem v historii společnosti. Na trh jsme dodali 850 nových vozů a naše opravárenská divize v letošním roce opravila 1400 vozů a 11 lokomotiv. Velmi důležité je sledovat trend hospodaření firmy za poslední tři roky. Naše společnost roste tempem 20 procent ročně v novo-výrobě. V roce 2015 jsme prodali 600 vozů, v roce 2016 jich bylo 723 a v letošním roce jsme znovu zaznamenali zmiňovaný nárůst. Podle kontraktů uzavřených na rok 2018 bude tento vzestupný trend pokračovat. Již teď máme uzavřeny zakázky na více než 500 vagonů a před podpisem jsou další. Také v divizi oprav se mimořádně obchodně daří. Jsme velmi rádi, že jsme na příští rok získali velké projekty od ČD Cargo a společnosti AWT. Celkový vývoj jen potvrzuje, že naše strategie zaměřená na kvalitu a maximální otevřenou komunikaci se zákazníkem přináší úspěch. Naprosto výjimečné a zákazníky velmi ceněné je i to, že jsme za poslední tři roky předali všechny vyrobené vozy v termínu. V případě, kdy kvalita je brána jako standard, je tato přidaná hodnota v našem oboru naprosto unikátní a jde o naši velkou konkurenční výhodu. 
 
Jaké postavení má společnost Legios Loco jako zaměstnavatel v celém regionu?
 
V regionu patříme k největším zaměstnavatelům, v současné době u nás pracuje 895 lidí. V příštím roce budeme zvyšovat jejich počet na 1050 až 1150. 
 
Produkce firmy je zaměřena především na evropský trh. Jaké významnější kontrakty se jí podařilo uzavřít v poslední době?
 
Významné jsou zakázky pro naše stálé zákazníky: slovenskou společnost RTI, které dodáme v prvním čtvrtletí příštího roku 117 cisternových vozů, a švýcarskou společnost Wascosa, se kterou jsme podepsali kontrakt na dodávku 180 cisternových vozů o objemu 98 m³. Tyto vozy, které budou jezdit v Maďarsku pro společnost Pannonia, dodáme v průběhu ledna až března 2018. Co do rozsahu ne tak velkou, ale do významu důležitou zakázku jsme uzavřeli s polskou společností Tankwagon. Je to pro nás první projekt pro finálního zákazníka v Polsku, tedy na trhu, který je pro nás cílem pro následující roky.
 
Jsme rádi, že se oživuje trh s novými vozy na Slovensku, kde kromě zmiňované společnosti RTI máme podepsaný kontrakt se společností Slovwagon na cisternové vozy, a společností Tenatudo, která si u nás objednala 50 kontejnerových vozů. Nejen tyto zakázky potvrzují naše postavení třetího nejvýznamnějšího výrobce nákladních železničních vagonů v Evropě.  
 
Koncem září proběhl v polském Gdaňsku mezinárodní veletrh Trako 2017, kde společnost Legios Loco rovněž tradičně vystavuje svoje novinky. Čím se mohla na veletrzích pochlubit v letošním roce?
 
Letos jsme vystavovali naše vozy na třech veletrzích - na největším evropském veletrhu kolejové techniky Innotrans v Mnichově, dále v Ostravě, a poslední prezentace našich novinek proběhla v Gdaňsku. Představili jsme i naše letošní novinky, mezi nimi plynovou cisternu, první v naší historii. Jsme hrdí na to, že jsme dokázali vyvinout technologicky velmi náročnou cisternu na přepravu LPG. Vzhledem k předpokládanému nárůstu přeprav plynu po železnici se domnívám, že o tyto vozy bude mezi našimi zákazníky čím dál větší zájem. Druhou novinkou je vůz na přepravu uhlí Falns. U tohoto vozu, který jsme prezentovali jako CLEVER car, jsme jako vůbec první výrobce použili při výrobě nanotechnologií. Tyto nové technologie jsme vyvinuli ve spolupráci s Technickou univerzitou v Liberci, která patří v průmyslovém využití nanotechnologií k nejlepším v Evropě. Využití nanotechnologií je v současné době pro sériovou výrobu příliš drahé. Naše řešení s jejich využitím ale ukázalo, že lze díky nim zvýšit efektivitu přepravy a jsme přesvědčeni, že v budoucnu budou tyto technologie na vagonech využívány ve větší míře. Co je ale neméně důležité, tímto vývojem jsme jasně prezentovali, že jsme ti, kteří určují směr dalšího vývoje, a jsme ochotni do takového vývoje investovat nemalé částky. V současné době jsme lídrem v této oblasti a chceme jím i zůstat. Kromě nových ušlechtilých materiálů jsme na tomto voze prezentovali i systém sledování vozidel tzv. telematika. Tento systém nově umožní našim zákazníkům efektivnější využívání flotily vozů. Ohlas odborné veřejnosti na naše novinky byl velmi pozitivní a předpokládáme, že se představené novinky v příštím roce objeví ve flotilách našich zákazníků.
 
 
Legios Loco investuje do modernizace vlastní výroby. O jaké projekty se jedná a kde jsou realizovány?
 
Ve druhém pololetí letošního roku realizujeme dva investiční projekty, které výrazně zvýší kvalitu a produktivitu naší společnosti. Jedná se o investiční projekt, díky kterému zvýšíme v našem závodě v Horním Slavkově, kde vyrábíme kotle k cisternám, kapacitu výroby až o 50 procent. Budeme pak schopni vyrábět na nejmodernějších technologiích až 35 cisternových kotlů týdně. Zajímavostí je, že tento projekt zpracovali jako závěrečnou práci v rámci Projektu Talent naši mladí kolegové, kteří ani sami nečekali, že jejich skvělé myšlenky budou tak rychle realizovány. Vzhledem k enormnímu zájmu o naše cisternové vozy jsme se rozhodli realizovat projekt už letos, abychom mohli v roce příštím uspokojit poptávku. Jen pro zajímavost, náklady projektu přesahují 50 milionů korun. Druhou zásadní investicí je výstavba nové výrobní linky na produkci kontejnerových vozů v Nymburku. Začátkem roku 2018 uvedeme na trh nové modely kontejnerových vozů pod označením Sggrss 80 a Sggrmss 90. Jde o moderní koncepci těchto populárních vozů s parametry, které budou patřit k nejlepším v Evropě. A právě tyto vozy budeme vyrábět už na nové výrobní lince, kde zaměstnáme přibližně 110 nových zaměstnanců. Investiční plán pro tento projekt počítá s investicí přesahující 80 milionů korun. Již dnes máme tuto linku do června příštího roku vyprodanou.
 
Už několik let probíhá insolveční řízení se společností Heavy Machinery Services (HMS), v jejímž areálu působíte. Jak se k této situaci stavíte, hodláte nějakým způsobem vstoupit do řešení této insolvence?
 
Od společnosti HMS si pronajímáme areál jednoho z našich výrobních závodů v Lounech, a to včetně některých technologií. Z našeho pohledu jde o velmi důležitou výrobní část naší společnosti, a proto insolvenci HMS pozorně sledujeme. Jsme připraveni do celého procesu zásadně vstoupit nabídkou odkoupení celého areálu HMS. Myslím, že by to bylo nejlepší řešení pro všechny, kterých se insolvence dotýká. Především zaměstnanci a dodavatelé HMS mají v naší firmě spolehlivého a silného partnera.
 

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Barbora Richterová

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Topkař Knot: Peníze na Notre-Dame jsou, ale na hladovějící děti ne?! Jako u nás, některé (ne)ziskovky se topí v blahobytu, zatímco se sbírají víčka na nemocné děti

17:16 Topkař Knot: Peníze na Notre-Dame jsou, ale na hladovějící děti ne?! Jako u nás, některé (ne)ziskovky se topí v blahobytu, zatímco se sbírají víčka na nemocné děti

ROZHOVOR „Soběstační nejsme už prakticky v žádné z potravin. Snad kromě piva. A z bramborářské velmo…