Vít Bárta vykládá o Peake: Je to korytářka. A pokud jde o tu vilu...

16.11.2012 4:44 | Zprávy

ROZHOVOR Poslanec a vlivný muž Věcí veřejných Vít Bárta se během dvou let ve sněmovně musel vyrovnat už se dvěma pokusy o puč. Zatímco ten první tehdejší vládní straně až tolik neublížil, ten druhý ji poslal do opozice a místo ní se koaličním partnerem stali odštěpenci z uskupení LIDEM. Ani oni však jednotní dlouho nevydrželi, o čemž svědčí aktuální střet o vedení resortu dopravy.

Vít Bárta vykládá o Peake: Je to korytářka. A pokud jde o tu vilu...
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vít Bárta ve sněmovně

Pouze tři čtvrtě roku od voleb vydržel ve funkci ministra dopravy Vít Bárta, přesto tento resort i nadále pečlivě sleduje, byť jen v roli opozičního poslance. Kvůli problémům s centrálním registrem vozidel končí už druhý jeho nástupce, tedy třetí ministr dopravy v Nečasově vládě, a to ani ne za dva a půl roku jejího fungování.

Překvapilo vás, jak ostře se do sebe pustili dva bývalí členové Věcí veřejných a to, že si předsedkyně LIDEM Karolína Peake z pozice síly vynutila rezignaci ministra dopravy Pavla Dobeše?

Stačí si připomenout, že dva korytáři utekli z Věcí veřejných proto, aby si zachránili svoje korýtka. Odešli potom, co grémium strany odhlasovalo, že všichni naši ministři mají dát rezignace. A Pavel Dobeš odmítl uposlechnout usnesení grémia a panu premiérovi druhý den před jednáním vlády vyprávěl vzletná slova o tom, jak je jeho jednání v zájmu státu, a proto rezignaci nepodá. Už tam je jasně patrné, že se tito korytáři snažili zachránit svoje křeslo. Po pár měsících, kdy jsou společně ve vládě, se začínají o ta svoje korýtka přít. Je to standardní postup, který lze vidět i ve špatných detektivkách, když nějaká parta něco společně uloupí a pak se mezi sebou o to pobije.

Jak byste počínání Pavla Dobeše v ministerské funkci zhodnotil?

Mně přijde v první řadě velmi úsměvné, když Pavel Dobeš ve čtvrtek v médiích spojoval jednání strany LIDEM s mojí osobou. Proti tomu se kategoricky ohrazuji. Připomínám, že já jsem na Ministerstvu dopravy za svého působení zlevnil ceny železnice o pět procent, ceny silnice o dvě a půl procenta. A velmi jsem vyčítal Pavlu Dobešovi, že na úsporách a snižování cen dál nepracoval. Ne náhodou se tak nestalo.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jiří Hroník

Mgr. Ondřej Krutílek byl položen dotaz

Auta

Dobrý den, četl jsem o té vaší aktivitě, jak chcete zachránit automobilový průmysl. Upřímně, myslíte, že EU ustoupí od toho nesmyslného zákazu aut se spalovacími motory? Myslíte, že je ČR na tento zákaz připravena? A chápete obavy obyčejných lidí, že prostě na elektroauta mít nebudou? Když už chce E...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Šándor: Rusko dosáhne ohavného vítězství. Je jasné, co čeká Ukrajinu

20:30 Šándor: Rusko dosáhne ohavného vítězství. Je jasné, co čeká Ukrajinu

Konflikt spěje k tomu, že Rusko dosáhne svého ohavného vítězství, myslí si o aktuálním vývoji na Ukr…