Jak vidíte otázku inkluze, není to příliš uspěchané? Když jste pracovala ve školství dlouhou dobu, určitě máte bohaté zkušenosti…
Inkluze přišla moc brzy. Bude záležet na tom, jak se připraví společnost na takovou specifickou záležitost, ale rozhodně naše školství, a hlavně to základní, není na to připraveno. Nemá dostatek učitelů, ti pak nevědí, jak se těmhle dětem mají věnovat. Vezměte si, jak pedagogické fakulty specialisty najednou najdou. Kde vezmou tolik specialistů, to nevyprodukuje fakulta za období, kdy se má začít inkluze. Je to bláhová idea a naše ministryně je příliš idealistická. Myslím, že rozpoutala něco, o čem neví, jaký to bude mít důsledek. Ministerstvu je to jedno, tam se to střídá jako ponožky, ale jde o to, že to bude mít šílený dopad na základní školství. Kde seženou tolik odborných specialistů, na to je přece bakalářské studium. A jestli si myslí, že někdo udělá nějaký seminář, nějaký půlroční ročník a tam se rychle vypěstují ti specialisté, tak to ne, protože tam je podmínka, že musejí splňovat vzdělání. Prosím vás, jak můžete, když budete mít ve třídě 25–30 dětí. Jak se chcete individuálně věnovat každému dítěti?
Vím z vlastní zkušenosti, že to není možné uskutečnit, a už dopředu je mi líto pedagogů. Jak se chcete věnovat těm průměrným, podprůměrným a kde máme čas na talenty? Ti budou zlobit a otravovat a nebude se posouvat jejich vzdělanost. Vím, jaký byl problém, když jsme měli člověka, který měl potíže s počítáním, a já jsem nevěděla, jak s ním pracovat, protože jsem na to nebyla speciálně vyškolená.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Václav Fiala