Situaci popisuje pardubický poslanec Martin Kolovratník: „Ministerstvo dopravy před několika týdny zadalo zpracování tzv. Studie proveditelnosti. Jedná se o úvodní materiál, který navrhne optimální trasu a také zhodnotí ekonomický přínos trati. Protože ve směru na Drážďany počítáme s velkým tunelem pod Krušnými horami, bude stavba velmi drahá. A proto ji musíme mít odsouhlasenou i německým Bundestagem.“
Přípravu vysokorychlostní železnice má u nás v kompetenci státní organizace Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Ta má uzavřené oficiální strategické partnerství jak s německou, tak s rakouskou železnicí. A právě při dalším kole pracovního jednání na začátku června přišla dobrá zpráva z Německa. Potvrzuje, že na německé straně bylo oficiálně ukončeno posouzení ekonomiky trati Praha – Drážďany s kladným výsledkem. Na základě toho předloží spolkové ministerstvo dopravy návrh do Bundestagu, aby byla tato trať zařazena mezi nejvyšší priority.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV