Pokud je čekací doba delší, může tak dotyčný odejít mimo úřad, třeba na kávu či ke kadeřníkovi. Tam si v mobilu kontroluje, jak se fronta posouvá. Současně má i možnost své pořadí ve frontě jedenkrát o 20 či 40 minut posunout. Do webového rozhraní se klient dostane buď načtením QR kódu na lístku nebo přepsáním webového odkazu (rovněž uveden na lístku). Projekt je součástí konceptu Smart City Plzeň, který přináší Plzeňanům řešení pro lepší a pohodlnější život.
„Jako město shromažďujeme podněty od občanů a snažíme se udělat maximum pro to, abychom Plzeňanům zpříjemnili život. Jednou z oblastí, ve které se stále posouváme kupředu, je i vyřizování úředních záležitostí. Asi každý z nás někdy zažil zaplněnou čekárnu na úřadě a dlouhé čekání na odbavení. My jsme se rozhodli hledat cestu pro všechny, kteří by chtěli tuto dobu využít jinak, po svém. Ať už počkat ve vedlejší kavárně nebo si zatím třeba zajít na nákup. Tento jednoduchý a přehledný systém je rozhodně dalším krokem ke zvýšení komfortu našich obyvatel,“ řekl primátor města Plzně Martin Baxa.
Každý nově příchozí obdrží na úřadě tak jako doposud vytištěný lístek s vyvolávacím číslem. Na lístku nyní přibyly další informace, a to předpokládaná doba čekání, vytištěný QR kód a také webový odkaz. „Na základě průměrného vývoje front systém orientačně spočítá dobu, kterou bude klient na přijetí u přepážky čekat. Odhad v testu byl poměrně přesný, zatím se nám potvrdilo, že odchylka je maximálně okolo 5 až 10 minut (podle typu zpracovávaných agend). Pokud má například půl hodiny čas a nechce čekat na úřadě, stačí naskenovat QR kód nebo přímo zadat webovou adresu uvedenou na lístku a dostane se do webového rozhraní, ve kterém odkudkoliv sleduje, jak se vyvíjí situace s klienty před ním,“ vysvětlil Petr Triner, ředitel Úřadu správních agend Magistrátu města Plzně.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV