Předseda vlády p. Sobotka (ČSSD) v lednu 2017 uvedl, že se zasadí, aby výstavba těchto tratí byla zahájena „již“ v roce 2035. To již nebude p. Sobotka ve vládě, proto ty sliby. Na začátku února (3.2.2017) uvedl p. Ťok – ministr dopravy (ANO), že pro ČR stačí rychlost jen 200 km/hod a budování tratí s vysokými rychlostmi mezi městy v ČR nemá logiku. „Nejsme v Německu nebo ve Francii,“ řekl. Čechům podle něj asi stačí pomalá přeprava. A asi mu vyhovuje, že naše vlast je bílé místo na mapě Evropy, že cesta vlakem z Varšavy do Mnichova je o 4 hodiny rychlejší, když se naší zemi vyhne.
Realisté vědí, jak strategický význam vysokorychlostní železnice představuje, a proto trvale prosazují urychlení výstavby vysokorychlostních železničních tratí (VRT) s důrazem na:

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV