HLAVU VZHŮRU: Město Praha záměrně podfinancovává DPP

03.10.2013 16:49 | Zprávy

Prohlášení starostů městských částí Praha 4, Praha 5 a Praha 10 k situaci v Dopravním podniku hl. m. Prahy

HLAVU VZHŮRU: Město Praha záměrně podfinancovává DPP
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

1. Ke krachu Dopravního podniku

Vyjadřujeme hluboké znepokojení nad posledními výroky primátora Hlavního města Prahy (HMP) Tomáše Hudečka o možném krachu společnosti Dopravní podnik Hl. m. Prahy, a. s. (DPP) a možném rozprodeji jejího majetku. Výroky primátora Hudečka jsou skandální, pan Hudeček je více než tři roky zastupitelem HMP a působil v dozorčí radě DPP. Měl dostatek času se seznámit s problematikou financování DPP.

Při dodržování zákonného rámce a závazků vyplývajících pro HMP z evropské legislativy je zcela vyloučeno, aby se DPP ocitl v krachu. Činnost DPP, jeho výkony a výše úhrady za provedené výkony jsou jednoznačně definovány evropskými normami (Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1370/2007, o veřejných službách v přepravě cestujících po železnici a silnici) a tuzemské legislativě (zákon č. 194/2010 Sb., o veřejných službách v přepravě cestujících a o změně dalších zákonů).

Veškeré přepravní výkony si objednává a cenovou politiku určuje HMP (které zároveň objednalo nákup nových tramvají). Veškeré expertní analýzy objednané DPP a znalecké posudky přitom jednoznačně stanoví, že HMP neplatí ve prospěch DPP adekvátní kompenzaci v zákonné výši. HMP tak záměrně podfinancovává DPP. Dochází tím k porušování evropského práva ze strany HMP. Za vzniklou situaci a důsledky s tím spojené nese v plném rozsahu odpovědnost HMP ať již v osobě současného primátora Hudečka, tak v osobě exprimátora Svobody.

HMP si určuje kvalitu a rozsah hromadné dopravy, a zároveň dluží svému přepravci. Nelze vyvodit jiný závěr než ten, že záměrem politické reprezentace v Praze je zřejmě rozvrat, chaos a maximální snížení hodnoty ceny akcií DPP před jeho rozprodejem. Odmítáme tento přístup a odkazujeme na možné trestní dopady takového jednání, kdy je místo věcného řešení navrhován rozprodej majetku navzdory skutečnosti, že DPP disponuje veškerými analýzami a modely dlouhodobého financování včetně dlouhodobého výhledu financování investic a provozu. Jsou připravena opatření a kvantifikace jejich dopadů (úprava tarifního systému, omezení systému slev, odbavovací systém, racionalizace přepravních výkonů a úspora interních nákladů).

DPP nemůže zkrachovat, ledaže by krach DPP byl záměrem politické reprezentace s cílem prodeje majetku, nebo celého DPP, nebo jeho jednotlivých divizí event. spřízněným subjektům.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: HLAVU VZHŮRU!

Evropská komise

Podle vás se chce Evropská komise zavděčit všem. Na to jste přišla jak? Nemyslíte, že realita je úplně opačná a rozhodování Evropské komise štve čím dál víc lidí, politiků i států? Jak je vůbec možné, že má takový vliv na rozhodování, když jsou to vlastně lidmi nevolení politici?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nový (TOP 09): Německá strana konečně uznala důležitost modernizace tratě Praha–Mnichov

4:29 Nový (TOP 09): Německá strana konečně uznala důležitost modernizace tratě Praha–Mnichov

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k železnici z ČR do Německa.