Jednání se netýkalo jen výstavby dálnice D11 směrem k Polsku, ale věnovalo se komplexně projektům na silnicích, železnici i v cyklistice, na kterých obě strany pracují a jež v budoucnu ještě lépe propojí oba regiony.
„Konference byla určená zejména pro zástupce samospráv měst a obcí v příhraničních oblastech a během ní zazněly informace o realizovaných, rozpracovaných a plánovaných projektech v oblastech železniční, silniční i cyklistické dopravy. Jsem přesvědčen o tom, že rozvoj přeshraničních komunikací je jednou z priorit při rozvoji dopravy v regionu a pravidelné informování starostů i obyvatel dotčených území je toho součástí. Chtěl bych poděkovat společnosti Evropské seskupení pro územní spolupráci NOVUM, že konferenci uspořádalo,“ uvedl hejtman Martin Červíček.
Více vlaků přes hranice
V prvním bloku shrnuli zástupci kraje i vojvodství informace o stávajících meziregionálních železničních spojeních.
Královéhradecký kraj s Dolnoslezským vojvodstvím spojují v současné chvíli dvě železniční linky. První vede z Trutnova do Sędzisławi přes hraniční přechod Královec/Lubawka. Ta funguje již čtrnáct let a rostoucí počty cestujících postupně zvýšily rozsah spojů od výhradně víkendových vlaků až po celotýdenní provoz mezi dubnem a zářím. Druhé spojení z Wroclawi přes Meziměstí do Adršpachu vzniklo v roce 2018, aby ulehčilo místním silnicím od aut tisíců návštěvníků mířících do skalních měst na české straně hranice. Obě strany si sezónní vlakové spoje velmi pochvalují.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV