Zastupitelé Středočeského kraje v pondělí 25. dubna projednali a schválili aktualizovaný záměr projektu Stavba II/240 a II/101, přeložka silnic v úseku D7–D8, I., II., III. etapa
a aktualizovanou technickou studii I. etapy včetně napojení přeložky silnice II/240 na dálnici D7 (dříve R7). „Přeložka silnic v úseku D7 a D8 je v podstatě propojením D7 a D8, které
v důsledku přinese obchvat Kralup nad Vltavou a několika dalších obcí. Vláda odsouhlasila, aby přípravu a realizaci stavby zajišťoval Středočeský kraj a financoval ji Státní fond dopravní infrastruktury,“ uvedl hejtman Středočeského kraje Miloš Petera (ČSSD).
Stavba II/240 a II/101, přeložka silnic v úseku D7–D8 je součástí plánovaného aglomeračního okruhu ve Středočeském kraji a její realizace bude rozdělena do tří etap:
I. etapa R7 MÚK (mimoúrovňová křižovatka) – obchvat Kralup nad Vltavou; II. etapa obchvat Kralup nad Vltavou; III. etapa obchvat Kralup nad Vltavou – D8 MÚK Dolany. Vybudováním nové spojovací silnice mezi D7 a D8 dojde k odlehčení centrální obytné části průjezdních úseků dotčených obcí od tranzitní dopravy. Dopravní situaci
v Kralupech nad Vltavou lze vyřešit pouze výstavbou obchvatu města včetně nového mostu přes Vltavu u Chvatěrub. Celá stavba má být zahájena v září 2020 a dokončena v prosinci 2023. Odhadované investiční náklady na I. etapu jsou zhruba 1,98 miliardy korun, na II. etapu 2,12 miliardy korun a na III. etapu přes 600 milionů korun.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV