Hejtmanka Pokorná Jermanová: Komfort cestování se konečně zlepší i na Nymbursku a Kolínsku

15.02.2019 5:36

Levnější cestování, více autobusových spojů a lepší návaznosti na vlaky – to jsou základní novinky, které čekají po 10. březnu na obyvatele 19 obcí Středočeského kraje. Šest nových linek Pražské integrované dopravy nahradí v další části Nymburska a Kolínska dosavadní autobusové spoje.

Hejtmanka Pokorná Jermanová: Komfort cestování se konečně zlepší i na Nymbursku a Kolínsku
Foto: Hans Štembera
Popisek: Jaroslava Pokorná Jermanová

„Většinu území Středočeského kraje se nám podařilo začlenit do integrované dopravy už v loňském roce. Jsem ráda, že se komfort cestování obyvatel kraje konečně zlepší i na Nymbursku a Kolínsku. Občané i zde mohou jezdit levněji, na jednu jízdenku po celém kraji včetně Prahy, mají lepší návaznost i častější spoje. Doufám také, že se nám brzy podaří změnit i název PID, protože už je přežitý a nepřesný. Počet spojů a velikost zaintegrovaného území jsou nyní v našem kraji podstatně větší než v Praze,“ uvedla hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO 2011).

Šest nových linek Pražské integrované dopravy nahradí 10. března osm původních autobusových linek na Nymbursku, Kolínsku a Poděbradsku. Tyto oblasti se nachází v 5., 6. a 7. tarifním pásmu. Dopravu tu zajistí společnost Okresní automobilová doprava Kolín.

Nové autobusové linky PID

673 Nymburk – Budiměřice – Chleby – (Nový Dvůr) – Oskořínek – Hrubý Jeseník – Mečíř – Křinec – Bošín – Sovenice

674 Nymburk – Budiměřice – Rašovice – Netřebice – Malý Vestec – Vestec – Křinec (vybrané spoje pokračují jako linka H12 do Rožďalovic)

675 Kolín – Nová Ves I – Velim – Cerhenice – Cerhýnky – Dobřichov – (Radim) – Pečky

676 Nymburk – Kovansko – Bobnice – Jíkev – Studce – Loučeň

678 Poděbrady – Oseček – Sokoleč – Cerhenice – Cerhýnky – Dobřichov – Pečky

679 Poděbrady – Sokoleč – Oseček – Pňov-Předhradí – Velim – Vítězov – Kolín

Prodloužení stávající linky

432 Linka bude od 10. března 2019 prodloužena od Lysé nad Labem a Milovic přes Luštěnice až do Mladé Boleslavi

Kolik to stojí

„V integrovaných autobusech platí samozřejmě státní 75% slevy pro děti, studenty a seniory nad 65 let.,“ doplnil radní pro oblast dopravy Středočeského kraje František Petrtýl. „Ze všeho nejdůležitější je, že můžete používat jen jednu jízdenku, na kterou můžete přestupovat mezi autobusy a také mezi autobusy a vlaky. A to je vždy levnější, než když jste jeli kousek autobusem a pak jste si kupovali ve vlaku nebo v navazujícím autobuse další lístek. Navíc v integrovaných autobusech platí také celodenní jízdenky nebo měsíční, čtvrtletní a roční předplatní kupony.“

Kompletní přehled cen jízdenek pro jednu cestu i pro každodenní cestování najdete na webu Pražské integrované dopravy. V případě jízdenek pro jednu cestu se cena odvíjí od doby jízdy a počtu projetých pásem.

„Změny znamenají také více autobusů pro většinu obcí. Proti dnešku se v jízdních řádech nových linek objeví také víkendové spoje, spoje, které pojedou dopoledne v pracovní dny nebo později v podvečer, aby se lidé dostali domů i mezi 18. a 20. hodinou. To vůbec nebylo pro řadu obcí v této oblasti zatím běžné,“ doplnil ředitel Integrované dopravy Středočeského kraje Pavel Procházka. „Jsem přesvědčený, že nové autobusy si rychle najdou své cestující. Jakmile se cesta pro lidi zlevňuje, autobusy začínají jezdit častěji a autobusy s vlaky na sebe lépe navazují, mají o to lidé vždy zájem.“

Poděbrady, Kolín, Velim

678 Poděbrady – Oseček – Sokoleč – Cerhenice – Cerhýnky – Dobřichov – Pečky

679 Poděbrady – Sokoleč – Oseček – Pňov-Předhradí – Velim – Vítězov – Kolín

675 Kolín – Nová Ves I – Velim – Cerhenice – Cerhýnky – Dobřichov – (Radim) – Pečky

Tyto autobusové linky navazují v Poděbradech na rychlíky z/do Prahy a mají také přípoje na osobní vlaky z/do hlavního města ve Velimi či Cerhenicích.

Sokoleč díky nové lince 679 získává přímé spojení s Kolínem. Navíc Sokoleč, Oseček a Pňov-Předhradí budou mít díky pravidelnému intervalu nových autobusů lepší spojení z/do Poděbrad – ráno každých 30 až 60 minut, dopoledne a odpoledne každou hodinu.

Cerhenice, Cerhýnky a Dobřichov budou mít díky koordinaci jízdních řádů linek 675 a 678 pravidelné spojení do Prahy. V Pečkách budou autobusy ráno i odpoledne navazovat na vlaky do Prahy a z Prahy každou hodinu, dopoledne zpravidla každé dvě hodiny.

Nymburk, Křinec, Oskořínek, Loučeň

676 Nymburk – Kovansko – Bobnice – Jíkev – Studce – Loučeň

678 Poděbrady – Oseček – Sokoleč – Cerhenice – Cerhýnky – Dobřichov – Pečky

679 Poděbrady – Sokoleč – Oseček – Pňov-Předhradí – Velim – Vítězov – Kolín

Nové autobusové linky 673, 674 a 676 budou většinou spojů navazovat v Nymburce na osobní vlaky i Rychlíky do/z Prahy i do/z Kolína. Budiměřice a Křinec obslouží nově linky 673 a 674, které zajistí pravidelný interval do Nymburka po 30 minutách a dopoledne i odpoledne každou hodinu.

Nová linka 676 pojede z Nymburka do Kovanska, Bobnice a Jíkve mnohem častěji než dosavadní autobusová linka H17 a i zde přibudou víkendové autobusy. Vybrané spoje pojedou až na Loučeň, odkud už dnes jezdí do Nymburka linka 499.

Prodloužení linky 432 do Mladé Boleslavi

Dnes jezdí linka 432 z Lysé nad Labem přes Milovice do Vlkavy a dál autobus pokračuje jako neintegrovaná linka 260432 do Mladé Boleslavi. Nově pojede linka 432 přímo z Lysé nad Labem přes Luštěnice až do Mladé Boleslavi a cestující budou mít možnost na celou cestu využít jedinou jízdenku.

Provoz v úseku Milovice – Vlkava – Mladá Boleslav bude výrazně navýšen novými spoji, díky nimž bude souhrnný interval do Mladé Boleslavi činit v ranní a odpolední špičce 60 minut a dopoledne 120 minut. Nově bude zaveden i víkendový provoz v intervalu čtyř hodin a spoje budou celotýdenně rovněž navazovat na směny ve ŠKODA AUTO. Prodloužená linka 432 pojede po hlavní silnici I/38 přímou trasou bez zajíždění do Němčic a do zastávek Luštěnice, Zelená a Luštěnice, Sluneční. Tyto zastávky nově obslouží linka H20 Loučeň – Mladá Boleslav.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Naše obrana

Jak bude ČR dál podporovat Ukrajinu, když jsou naše zásoby vyčerpány (tvrdí to Černochová)? A kde se najednou vzaly finance na nákup další munice? Zajímalo by mě taky, nakolik jsme zásobeni sami pro sebe a jestli máme vůbec dost velkou armádu (asi ne, když se uvažuje o obnovení povinné vojny)? Proto...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Maříková (SPD): V4  je mimořádně důležitý nástroj, který nám dává velkou sílu

23:07 Maříková (SPD): V4 je mimořádně důležitý nástroj, který nám dává velkou sílu

Projev na 98. schůzi Poslanecké sněmovny 18. dubna 2024 k Visegradské čtyřce.