Nejvyšší kontrolní úřad před nedávnem zjistil, že české dálnice by mohly být až o pětinu levnější. Levněji se staví i v sousedním Německu, kde stavební náklady na kilometr dálnice činí 260 milionů korun, a jsou tedy ve srovnání o 27 procent nižší.
"Dle mého názoru je výstavba dálnic v naší republice dražší než v jiných zemích proto, že se u těchto zakázek jedná o miliardy korun a zákon o zadávání veřejných zakázek je šitý pro velké firmy. Ty se pak mezi sebou domlouvají a zakázky si mezi sebou rozdělují. I když to není prokazatelné, v praxi je tomu tak," míní Tomáš Ingr, trojka na jihomoravské kandidátce hnutí Úsvit přímé demokracie Tomia Okamury.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Úsvit přímé demokracie