KDU-ČSL: Nechceme UBER rušit, ale naopak nastavit mu jasná pravidla

19.10.2017 22:10

KDU-ČSL v rámci stejných pravidel pro všechny navrhuje také rovná pravidla pro službu UBER. Jedná se o službu novou, kterou zákon a vyhlášky regulující taxislužbu nemohl předpokládat. Uber, jako součást tzv. sdílené ekonomiky, potřebuje jasně daná pravidla pro to, aby mohl v našich podmínkách fungovat.

KDU-ČSL: Nechceme UBER rušit, ale naopak nastavit mu jasná pravidla
Foto: Zuzana Koulová
Popisek: Pavel Bělobrádek

„Technologie se posouvají dopředu a za KDU-ČSL bych chtěl deklarovat, že jsme přesvědčeni, že nelze něco zakazovat proto, že je něco nové. Zároveň je třeba zajistit, aby platila rovná pravidla a nové technologie byly těmito pravidly ošetřeny. V souladu se sociálně-tržním hospodářstvím se domníváme, že má stát vstupovat tam, kde je to nezbytně nutné a domníváme se, že heslo tradiční hodnoty, moderní řešení, se v tomto ukrývá. Například sdílená ekonomika je fenomén, který nelze zastavit, a takové služby jako je Uber nebo další je potřeba dostat do pravidel, tak aby platily daně, platily pojištění, ale nikoliv zakazovat. Po konzultacích s našimi ekonomickými experty, panem Kysilkou, jsme přesvědčeni o tom, že zde budou existovat dva typy služeb. Jedna klasická taxi služba, která by se měla trochu méně regulovat, než doposud; zjednodušit pravidla, ale zároveň ponechat některá privilegia, jako je třeba jízda v přednostním pruhu, stanoviště a podobně. A zároveň by tady měla být i pravidla pro takové služby, jako je třeba Uber. Jsme připraveni proto udělat krok, který se nám zdá jako přirozený, zareagovat na to, jak si s tím poradily jiné země, naším vzorem může být především Estonsko, které snížilo regulaci taxi službě a dalo pravidla Uberu. Jsme přesvědčeni, že tyto služby musí platit daně, tak jako ostatní a to jak firma, tak i řidič. Za druhé musí být zajištěna ochrana spotřebitele, zejména se to týká pojištění a stejně tak je potřeba dodržovat dané cenové limity, účtovat zákazníkům správnou cenu, popřípadě ty limity sjednotit. Jsme připraveni navrhnout, který by dal pravidla i pro tuto část sdílené ekonomiky. Nechceme tedy tyto moderní technologické fenomény zakazovat, naopak chceme sjednotit pravidla, zároveň však mezi nimi bude rozdíl v principu. Zákazník si může vybrat službu, která je více legislativně ošetřená a dává určité jistoty nebo službu, která je mnohem jednodušší, ale také méně jistější,“ řekl Pavel Bělobrádek, předseda KDU-ČSL.

Na jakých podmínkách tedy trváme?

1. UBER a další u nás musejí řádně platit daně, a to jak sama firma, tak její řidiči;
2. Musí být zajištěna ochrana spotřebitele, zejména se to týká pojištění pro případ nehody;
3. Je třeba dodržovat dané cenové limity a účtovat zákazníkům správnou cenu.

„Jsem přesvědčen o tom, že toto řešení sdílené ekonomiky v oblasti taxi služby bude ve prospěch klientů a že tento postup nastavení pravidel pro sdílenou ekonomiku povede k tomu, že na tom ve skutečnosti všichni vydělají,“ dodal Jan Čižinský, starosta Prahy 7.

MVDr. Pavel Bělobrádek, Ph.D., MPA

  • KDU-ČSL
  • originální osobnost, konečně,jako každý člověk
  • poslanec

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Mračková Vildumetzová (ANO): 42 milionů na vládní propagaci. Zrušte to

23:07 Mračková Vildumetzová (ANO): 42 milionů na vládní propagaci. Zrušte to

Projev na 98. schůzi Poslanecké sněmovny 19. dubna 2024 k migračnímu paktu a 42 milionům na informač…