Kolaja (Piráti): Europoslanci schválili nová pravidla pro lepší informovanost spotřebitelů

21.01.2024 22:01 | Tisková zpráva

Ekologický nebo klimaticky neutrální. To jsou jen některé z nálepek, která dnes firmy lživě používají pro přesvědčení zákazníků, že jejich produkty nepředstavují zátěž pro životní prostředí. To už nebude díky schváleným pravidlům možné.

Kolaja (Piráti): Europoslanci schválili nová pravidla pro lepší informovanost spotřebitelů
Foto: pirati.cz
Popisek: Marcel Kolaja

Nově budou moci být takto označené pouze výrobky, které projdou certifikací. Podle europoslance a kvestora Evropského parlamentu Marcela Kolaji umožní pravidla zákazníkům, aby dělali skutečně informovaná rozhodnutí.

“Prakticky každá značka oblečení má dnes svou “udržitelnou” kolekci. Spousta firem zase vydává své zboží za klimaticky neutrální na základě takzvaných offsetů, neboli schémat, které mají kompenzovat uhlíkovou stopu. Bohužel, ne vždy jsou tato tvrzení založená na realitě. Často to je jen způsob, jak na produkt nalepit o řád vyšší cenovku a ještě tím přilákat zodpovědné zákazníky,” popisuje Kolaja, který v Evropském parlamentu působí ve výboru pro vnitřní trh a ochranu spotřebitelů (IMCO).

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Ing. Kateřina Konečná byl položen dotaz

Volby

Dobrý den, před volbami jste avizovali, že vaši členové volebních komisí si budou zapisovat výsledky v okrsku a že pak ty jejich výsledky porovnáte s oficiálními výsledky. Platí to? Uděláte to?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Seďa (SOCDEM): Strašení z jedné či druhé strany rozložilo společnost

20:03 Seďa (SOCDEM): Strašení z jedné či druhé strany rozložilo společnost

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k podmínkám změny a nastartování ekonomiky