Dobré odpoledne. Chci moc poděkovat poslanci Jakobovi za ta jeho vstřícná slova. Trochu s napětím jsme se báli nebo čekali, jaký bude postoj opozice k tomuto projektu, k tomuto návrhu. Teď minimálně v prvním případě jsem slyšel vstřícná slova. Nechci předjímat, jak bude vypadat další rozprava, ale veliké poděkování, že pan poslanec jako Středočech se tady k tomu postavil čelem a tomu projektu důvěřuje.
Chci tady, kolegové a kolegyně, stručně vystoupit vlastně trochu v jakoby volné roli zpravodaje - předsedy podvýboru pro dopravu, kde se tato věc také probírala několikrát a delší čas zpátky. Kolegové z Ministerstva dopravy nám ty první úvodní informace přinesli už před dvěma lety, v roce 2019. Pak jsme se k tomu v loňském roce na podvýboru pro dopravu několikrát vrátili, řekněme v takových přípravných jednáních, prezentacích. Vše tedy vyvrcholilo tak, jak řekl podle procedury pan zpravodaj Roman Kubíček na hospodářském výboru.
Chci tím říct to, že ten projekt ze strany Ministerstva dopravy nebyl připravován nějak ve spěchu, v kvapíku, nebo bez výměny informací právě v tom smyslu vztahu komunikace mezi Ministerstvem dopravy a námi, Poslaneckou sněmovnou. Ta otevřenost byla opravdu maximální, velká. Tímto mohu panu ministrovi poděkovat za tu profesionální přípravu, že všechny otázky nás poslanců, a je jedno, jestli z řad koaličních nebo opozičních, byly zodpovězeny. I ty materiály, které jsme dostali, byly dopřesněny, vysvětleny do poslední koruny. Takže tolik k tomu procesu prezentace, představení informací, toho, o čem za malou chvíli a proč budeme o tom závazku státu rozhodovat.
A teď povím i za sebe, pokud třeba ještě někdo z vás není přesvědčen nebo váhá, tak třeba se mi povede vaše stanovisko posunout směrem k podpoře toho projektu, jaké vnímáme výhody, co si myslíme, že je na tom projektu velmi dobré a prospěšné.
Zkuste si ten pronájem, tu platbu za dostupnost, "pronájem" představit jako jakýsi leasing. Je to opravdu velmi volné přirovnání, ale s tím rozdílem, že ten majetek, ta dálnice, těch 32 km, bude v majetku státu. Celou dobu to bude v našem majetku a stát bude moct v případě nějakých změn, nespokojenosti, o tom rozhodovat, měnit, opravit svá rozhodnutí. Ale tím, kdo se tady bude starat, kdo bude vše zajišťovat, to bude právě ten vysoutěžený dodavatel, ten, kdo tu dálnici zajistí, postaví a bude udržovat.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV