A nejedná se o nic menšího, než snahu o omezení zákulisního a netransparentního lobbingu, který bývá rovněž spojován s korupcí v mnoha formách (úplatky, hmotné dary, informace, klientelismus, nepotismus, střet zájmů). Sice už bylo skoro vše ukradeno a například solární baroni se mohou stále smát, jak si upravili zákon pro sebe, ale také neohrozí možnosti zázračného zbohatnutí politiků na centrální, krajské a obecní úrovni. O zaměstnancích ministerstev a úřadů ani nemluvě.
Přesto se v předloženém věcném záměru regulace snaží zejména o odlišení standardního, legitimního a přínosného lobbingu, coby distribuce informací a dat veřejným funkcionářům za účelem prosazení změny legislativy a rozhodnutí na straně jedné a od zákulisního, záměrně netransparentního lobbingu probíhajícího všemi možnými, někdy i protiprávními prostředky, na straně druhé.
Má k tomu přispět veřejný povinný registr lobbistů a lobbovaných, kde na centrální úrovni to budou primárně veřejní funkcionáři (vláda, parlament), dále náměstci členů vlády, asistenti a poradci poslanců, senátorů a členů vlády a zaměstnanci kabinetů členů vlády.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV