Poslanecká sněmovna dnes v prvním čtení projednala návrh novely zákona o dráhách, který stanovuje jednotné podmínky na železnici v rámci Evropské unie a na národní úrovni zavádí monitoring doby řízení drážního vozidla na dráze celostátní nebo regionální.
„Jedním z našich cílů v oblasti železnice je další zvýšení její bezpečnosti a zlepšení podmínek pro drážní dopravu na evropském trhu. Tomu pomůže i projednávaný návrh novely zákona o dráhách. V něm obsažená úprava monitoringu doby řízení drážního vozidla na dráze celostátní nebo regionální umožní efektivnější výkon kontroly dodržování pravidel upravujících délku směny a dobu řízení drážního vozidla v mezinárodní dopravě,“ přibližuje ministr dopravy Karel Havlíček.
Hlavním cílem návrhu zákona je provedení transpozice evropských směrnic: Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/797 ze dne 11. května 2016 o interoperabilitě železničního systému v Evropské unii a směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/798 ze dne 11. května 2016 o bezpečnosti železnic, které jsou zaměřeny na interoperabilitu (vzájemnou spolupráci) železnice v evropském prostoru a její bezpečnost. Oba unijní předpisy jsou součástí technického pilíře čtvrtého železničního balíčku a většinou jde o závazné a přímo použitelné předpisy. Cílem unijní úpravy je uceleněji a přehledněji vymezit podmínky celkové kompatibility (interoperability) železničního systému Evropské unie, podpořit rozvoj služeb železniční dopravy v EU a dokončit vytvoření jednotného evropského železničního prostoru.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV




