Ministr Ťok: Samozřejmě je trochu problém, že jsme vyhlášku nevydali úplně nejdřív...

03.03.2016 12:22 | Zprávy

Odpověď ministra dopravy Ťoka na interpelaci poslance Adamce na 42. schůzi poslanecké sněmovny 3. března 2016:

Ministr Ťok: Samozřejmě je trochu problém, že jsme vyhlášku nevydali úplně nejdřív...
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

Vážený pane předsedající, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, vážený pane poslanče Adamče prostřednictvím pana předsedajícího, máte pravdu, že státní správa nebo vláda má občas nebo ministerstva mají občas tendenci přenášet nějaké činnosti na ORP, na obce s rozšířenou působností bez toho, že by nějak dořešily, jakým způsobem se to bude kompenzovat, ale já se snažím, abychom takovéto věci na Ministerstvu dopravy dělali co nejméně nebo vůbec, a tady bych vás rád ubezpečil, že zrovna vyhláška 256/2015 Sb. není tímto případem.

Proč není, rád bych to zdůraznil, nejenom tím, abych předčítal text vyhlášky. Nicméně zákonem 247/2000 Sb. ani předmětnou vyhláškou není žádnému z obecních úřadů obcí s rozšířenou působností, dále jen ORP, stanovena povinnost vlastnit cvičnou plochu nebo autocvičiště. Není k tomu ani důvod, neboť zkouška z odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel není totéž, co výcvik žadatele o řidičské oprávnění v autoškole. Jedná se o zkoušku znalostí, dovedností a chování, tudíž o premiérovou jízdu žadatele po kvalitně provedeném výcviku a může být samozřejmě udělána v normálním provozu. Tzn., není potřeba tady tato plocha.

Jak už jsem říkal, k provedené té první části zkoušky z praktické jízdy na motocyklu není nutné oproti výcviku žadatelů vykonávat zkušební úkony s vyloučením jakéhokoli provozu. To není podmínka ani ve vyhlášce, ani v zákoně.

V současné době prošla legislativním procesem novelizace zákona číslo 247, která stanoví povinnost žadatele, vykonat i druhou část zkoušky, a to přímo v silničním provozu samostatnou jízdní zkouškou bez přítomnosti zkušebního komisaře na motocyklu, přičemž komisař bude dávat pokyny prostřednictvím intercomu. Doposud probíhala s přítomností zkušebního komisaře na motocyklu.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Bc. Martin Bednář, MBA. byl položen dotaz

A co celkové snížení hranice odpovědnosti u mladistvých?

Vzhledem k tomu, čeho se třeba náctiletí kolikrát dopouští, nebylo by na místě, aby se snížila hranice trestně právní odpovědnosti třeba právě na 16? Pak ať i volí.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hlaváček (STAN): Základní vybavenost, kterou potřebuje každý

22:01 Hlaváček (STAN): Základní vybavenost, kterou potřebuje každý

Informace na svém veřejném facebookovém profilu o koncepci veřejných toalet v Praze