Stejný systém už od ledna 2016 funguje na STK. Novela zákona o podmínkách provozu na pozemních komunikacích ale rozšířila povinnost obrazového záznamu i na stanice měření emisí.
„Na stanicích technické kontroly se tato praxe osvědčila. Počítáme s tím, že zabrání podvodům také při měření emisí. Už by se nemělo stát, že auto kontrolou reálně neprojde, ale dostane ji. Měřicí přístroj totiž nově on-line komunikuje se softwarem ministerstva dopravy. Naměřená data v protokolu tak nebude možné přepisovat“, říká ministr dopravy Dan Ťok.
Nový způsob zaznamenávání měření emisí by měl zabránit podvodům s kontrolami. Už nebude možné, aby vozidlo, které neprojde měřením na jedné stanici, odjelo na jinou. V protokolech totiž budou zaznamenávány časy a doba kontrol. Stejně jako na STK bude mechanik na emisích dokumentovat pohled na vozidlo zepředu i zezadu, výrobní štítek, tachometr a VIN kód. Pořízené snímky poslouží i jako další zdroj kontroly počtu najetých kilometrů. Změna zároveň zjednoduší administrativu na SME. Pokud jednou stanice zapíše údaje o vozidlu do systému, tak při dalším měření už jej pouze vyhledají a nebudou muset údaje zapisovat znovu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV