Mynář (ČSSD): Setkání Čechů a Poláků k projektu vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe

17.05.2014 17:12

Češi a Poláci se sešli v pátek 16. května na hranici v Českém Těšíně, aby spolu diskutovali o přípravách projektu vybudování vodního díla Dunaj-Odra-Labe.

Mynář (ČSSD): Setkání Čechů a Poláků k projektu vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe
Foto: red
Popisek: Europoslanec Vojtěch Mynář

Setkání se uskutečnilo z iniciativy poslance Evropského parlamentu Vojtěcha Mynáře na Sekretariátu projektu Euroregion v Českém Těšíně.

Vojtěch Mynář, jedna z osobností, která pro vybudování díla získává podporu nejenom v České republice, ale také v zemích Evropské unie, pozval na páteční setkání svého polského kolegu, europoslance profesora Adama Giereka, poslance polského Sejmu Zbyszka Zaborowského a Piotra Chmielowského a další významné osobnosti z obou zemí, mimo jiné i českého senátora Petra Gawlase. V úvodním vystoupení zmínil Mynář přednosti vodního díla D-O-L, k nimž patří propojení střední Evropy se čtyřmi moři omývajícími kontinent ze severu i jihu, ochrana území před povodněmi, a také významná tvorba pracovních míst, kterou v počtu přibližně 10 tisíc by zajistilo i zahájení první fáze výstavby kanálu, a sice propojení Ostravy/Bohumína s polským městem Koźle. Možnost vodního propojení, o kterém česká a polská strana podepsaly dohodu už před dvanácti lety.

Mynář mluvil také o zájmu českého prezidenta Miloše Zemana o stavbu kanálu D-O-L. Organizátoři projektu pro českého prezidenta přichystali malý dárek v podobě originálního kulatého lodního okénka, pod kterým se, jako pod lupou, ukrývá plánek budoucího vodního propojení. Dárek, který Miloši Zemanovi během krátké doby předají, přinesli s sebou také na páteční setkání v Českém Těšíně.

Profesor Gierek během svého vystoupení několikrát zmínil blízkost obyvatel České republiky a Polska, kterou společné projekty ve sjednocené Evropě ještě posilují. Poslanec polského Sejmu Piotr Chmielowski zmínil podporu vodního propojení v mnoha zemích Unie. Podle jeho slov se o ně zajímají Nizozemci, kteří mají potřebné technologie a mezi Evropany bezesporu patří k nejlepším znalcům stavby vodních děl. Podobně se o D-O-L zajímají také obyvatelé skandinávských zemí, pro které by existence kanálu procházejícího středem Evropy výrazně usnadňovala transport objemných nákladů ze severu na jih. Také Chorvati by uvítali prodloužení vodních cest směrem na Jadran.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: ČSSD

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Byl byste pro, aby měli cyklisti SPZ?

Cyklisti jsou všude a dost často bohužel nedbají pravidel silničního provozu. Už víckrát se mi ale stalo, že udělali nějaký přestupek a vlastně jim to projde, protože je nemáte jak identifikovat, i když je třeba natočíte nebo je zachytí nějaká kamera. Neměli by mít na kole něco, podle čeho půjdou id...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kasal (ANO): Podvod na předkladatele novely. Mě žádná dohoda dvou ministrů nezajímá

23:07 Kasal (ANO): Podvod na předkladatele novely. Mě žádná dohoda dvou ministrů nezajímá

Projev na 101. schůzi Poslanecké sněmovny k návrhu poslanců Zdenky Němečkové Crkvenjaš, Toma Philipp…