Nantl (ODS): Učiliště nejsou blbý! Krajská kampaň „nevim kam" boří mýty o středních školách jazykem žáků

16.02.2023 10:46

Za pár dní vyprší možnost podávat přihlášky ke studiu na středních školách na školní rok 2023/24, proto Vás může třeba zaujmout následující tisková zpráva.

Nantl (ODS): Učiliště nejsou blbý! Krajská kampaň „nevim kam" boří mýty o středních školách jazykem žáků
Foto: Archiv JN
Popisek: Mgr. Jiří Nantl, lídr ODS do voleb zastupitelstva Jihomoravského kraje

Hodně barev, slang i spolupráce s tiktokerkou Amy. Běží krajská kampaň, která boří mýty o oborech středních škol a pomáhá s jejich výběrem. Navíc také v angličtině pro zájemce o vzdělávání ze zahraničí. Žáky oslovuje na Instagramu, kde zasáhla již 200 000 unikátních uživatelů a TikToku, na kterém má nejsledovanější video přes 300 000 zobrazení. 

Anketa

Chystáte se ke koupi elektromobilu?

1%
97%
hlasovalo: 20111 lidí

Cíl kampaně je dvojí. Na jedné straně přehledně předat důležité informace, které se týkají způsobu podání přihlášky na střední školy, či odkazy na kariérové poradce, na straně druhé pak upřesňovat nepravdivé mýty, které jsou v lidech často zaryté. „Spousta lidí se mylně domnívá, že na vysokou školu je možné jít pouze z gymnázia, učňovské obory jsou chybně nálepkovány, povědomí o lyceích jako formě středních škol zase chybí. Rozhodli jsme se kampaní mýty bořit a současně dostat důležité informace na jedno místo,” vysvětluje motivace Jiří Nantl, náměstek hejtmana JMK pro oblast vzdělávání, zdravotnictví a strategii chytrého regionu.

Kampaň pod názvem „nevim kam“, jejímž realizátorem je VIM - Vzdělávací institut pro Moravu, probíhá výhradně na sociálních sítích. Na podporu dosahu příspěvků na Instagramu a TikToku je vyčleněno přibližně 150 000 korun. „Obsah sdělení jsme konzultovali s kariérovými poradci a proběhl také marketingový výzkum přímo na základních školách, co cílovou skupinu oslovuje. Vsadili jsme na odvážný vizuál a slangové výrazy, což není u veřejných organizací úplně běžné,” uvedla Leona Sapíková, ředitelka VIM.

Součástí kampaně je také série videí, ve kterých influencerka Amélie Hrabáková (známá na instagramovém profilu Amy's Word a TikToku amuskaa) vysvětluje mimo jiné, že je dobré si dát druhou přihlášku na jistotu, proč vyzkoušet osobnostní test a jak si sama vybrala školu. Kampaň běží do začátku března, kdy je poslední termín pro podání přihlášky na střední školy.

WEB: ZDE, Instagram: ZDE, TikTok: ZDE

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat

Jak chcete přimět ANO znovu jednat o důchodech?

Váš záměr byl dobrý, ale evidentně se nepovedl. Myslíte, že jste se tedy jako moderátor osvědčil? A nemáte pocit, že je tu mezi vládou a opozicí až příliš hluboká propast, která se bohužel pro nás čím dál víc prohlubuje a vlastně je to vidět i ve společnosti, která je rozdělená.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Fialova vláda podporuje a schvaluje Migrační pakt EU

22:55 Vích (SPD): Fialova vláda podporuje a schvaluje Migrační pakt EU

Jak by to asi vypadalo, kdyby místopředseda jakékoli z minulých vlád přiznal, že v zahraničí odsouhl…