Ministerstvo dopravy prý zvažuje koncesní model. A to jako ve Velké Británii, že se o trať soutěží a pak máte exkluzivitu. A jeje! Vlaky ve Velké Británii byly zprivatizovány, aniž by byla zajištěna pořádná konkurence a úroveň služeb je stále stejně stejná (nic moc) a ceny jízdného také nic moc. Jel jsem trať směrem na Portsmouth a také jsem jel příměstským do Londýna. Názor můj, jako cestujícího: úroveň jako v Irsku, drahé, nula služeb, alespoň to jelo na čas.
My v ČR máme unikát v Evropě. Díky konkurenci se podařilo dotlačit státní moloch k optimalizaci, ke zkvalitnění služeb, ke snížení ceny jízdného. Jízdenka do Ostravy je za hubičku, máme to pěkně rychle. To je hlavní benefit, který my máme jako cestující.
1) Jsem cestující a zajímají mě:
- cena jízdného
- úroveň služeb
- sekundárně možná ještě, jestli to nedotoji přehnaně z mých daní, které mají jít na důchodce
2) Vůbec mě jako cestujícího nezajímá:
- kolik paštik musí Novotný prodat, aby mohl hradit ztrátu ze svého Expresu,
- kolik jazykových kurzů v zahraničí musí Jančura prodat, aby hradil ztrátu ze svého RegioJetu,
- kolik manažerů ČD příjde o své odměny, protože se jim nedaří plnit tabulky.
Jsem cestujícím, jsem jejich pánem. Kolegyně z práce má ráda Pendolino (v překladu kyvadélko), protože se to hezky naklání, já mám zase rád ty fešné stevardky, co mi dají kávu a noviny zdarma.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV