Peksa (Piráti): Poč Andrej Babiš považuje zrovna maďarského premiéra Orbána za přítele a spojence

03.10.2021 7:35 | Ze sítí

Komentář na facebookovém profilu k vyšetřování dotačních podvodů

Peksa (Piráti): Poč Andrej Babiš považuje zrovna maďarského premiéra Orbána za přítele a spojence
Foto: Hans Štembera
Popisek: Europoslanec Mikuláš Peksa

Debata s Evropskou veřejnou žalobkyní Lauro Kövesi ve Výboru pro rozpočtovou kontrolu Evropského parlamentu. Po třech měsících existence otevřel Úřad přes 300 případů dotačních podvodů, krácení DPH atp. po celé Evropě s odhadovanou škodou cca 4,5 miliardy € (asi 114 miliard korun). Jedním z probíraných je i případ českého premiéra Andreje Babiše, jak už dříve potvrdil český Evropský delegovaný žalobce Petr Klement.

Úřad Evropského veřejného žalobce ale stále naráží na problémy s financováním a zajištěním lidí, kteří budou případy vyšetřovat. Další problém je, že některé státy - jmenovitě například Maďarsko a Polsko - se stále odmítají na jeho práci podílet. Výsledek je, že tyto státy, které jsou zároveň největšími příjemci evropských dotací, nepronásledují vládní politiky za dotační podvody.

Myslím, že to stručně a jednoduše vysvětluje, proč Andrej Babiš považuje zrovna maďarského premiéra Orbána za svůj vzor, přítele a spojence.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

návrat Ukrajinců

Je podle vás fér někoho nutit jít válčit, když nechce, a lze takové lidi vůbec nějak motivovat? Jestli někdo před válkou utekl, myslíte, že je něco, co ho přiměje jít válčit? Vždyť není nic cennějšího, než život. A jelikož se válka pro Ukrajinu nevyvíjí vůbec dobře, není třeba řešit, co bude Ukrajin...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Senátor Hraba: Pohlaví existují jen dvě. Nic jiného není pravda

22:12 Senátor Hraba: Pohlaví existují jen dvě. Nic jiného není pravda

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k výuce o genderu ve školách.