Primátor Hřib: Začíná stavba metra D, šachty a štoly geologického průzkumu se využijí na první stanice

20.05.2019 19:43 | Zprávy

Pražští radní dnes rozhodli o výstavbě metra D a finančním krytí geologického průzkumu.

Primátor Hřib: Začíná stavba metra D, šachty a štoly geologického průzkumu se využijí na první stanice
Foto: Hans Štembera
Popisek: Primátor Zdeněk Hřib

Podle náměstka pro dopravu Adama Scheinherra je začátek výstavby připravený na letošní červen, kdy by měl být na čtyřech místech v oblasti Pankráce zahájen geologický průzkum. Vykopané šachty a štoly se podle nového plánu využijí při samotné stavbě metra D.

„Je to obrovský krok pro Prahu. Od plánování se teď přesouváme k samotné výstavbě metra D. Jsme připravení přesně za měsíc zahájit geologický průzkum, který znamená faktické zahájení stavby. Kde skončí šachty a štoly geologického průzkumu, tam budou pokračovat razící zařízení na samotné tunely metra a stanic, což stavbu zrychlí a zlevní,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

„Pražská městská hromadná doprava je jedna z nejlepších na světě. Ihned po našem zvolení do funkce jsme se stavbě metra D začali věnovat jako absolutní prioritě v rozvoji klíčových dopravních staveb v Praze.  Jsem velice rád, že konečně po mnohých přípravných pracích a dlouhé diskuzi předešlého vedení města dochází v tak rychlém časovém úseku k faktickému zahájení stavby v podobě započetí geologického průzkumu,“ uvedl primátor hl. m. Prahy Zdeněk Hřib.

„Věřím, že ve finální realizaci se budeme inspirovat ve velkých evropských metropolích, jako jsou Vídeň nebo Kodaň. Třeba v Kodani, podobně jako v Tchaj-peji, jezdí vlakové soupravy metra zcela bez řidiče. Zároveň se na jejich spolufinancování zásadně podílela vláda. Podobnou finanční pomoc budeme požadovat i po české vládě,“ dodal Zdeněk Hřib.

Náklady na realizaci kompletního geologického průzkumu budou 1,581 miliardy korun rozložené do tří let. Geologický průzkum poskytne detailní informace o stavu a podobě zeminy. Na jejich základě bude následně maximálně zpřesněn plán výstavby dalších etap a předejde se prodlužování stavby.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Zdravé školní jídelny a kvalitní výživa od útlého věku

Jsem jedině pro, ale uvědomujete si, že právě zdravou stranu si čím dál víc lidí nemůže dovolit? Vždyť už teď řada rodičů nemá ani peníze na školní obědy, a jestli by byli kvalitnější, což jsem pro, asi by byli i dražší, a tím pádem na ně nebude mít ještě víc lidí. Nebo máte snad řešení? Jaké?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Premiér Fiala: Dálnice D52 z Brna na Vídeň je na dosah

16:20 Premiér Fiala: Dálnice D52 z Brna na Vídeň je na dosah

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu ke stavbě dálnice D52