„Rekonstrukce probíhala ve dvou etapách, mimo samotné kolejiště stavební firma opravila i přilehlé komunikace. Tato část trati je pro Dopravní podnik města Olomouce zásadní, protože se jedná o jedinou spojnici mezi vozovnou a celou tramvajovou sítí. Navíc jde o vůbec nejsložitější technické řešení trolejové křižovatky v České republice,“ uvedl při spuštění provozu křižovatky primátor Antonín Staněk.
Během rekonstrukce došlo k výměně 5 ks tramvajových výhybek včetně středového křížení a kusé koleje v Legionářské ulici. „Nově jsou výměny osazeny ohřevem, který minimalizuje riziko namrzání v zimních měsících. Dále byly namontovány 2 přestavníky typu TSH, které umožňují dálkové stavění a 3 přestavníky TSM, které jsou určeny pro sjížděcí výhybky,“ popsal ředitel Dopravního podniku města Olomouce Jaromír Machálek.
Výměny se dočkalo i 11 trakčních stožárů včetně nosné sítě celé křižovatky. Akce probíhala jako sdružená investice dopravního podniku a města. Zhotovitelem stavby byla společnost IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc, a.s. „Celková částka investice je cca 32,1 milionu korun, z čehož na rekonstrukci tramvajové trati a trakčního zařízení připadá celkem 29, 9 milionu,“ upřesnil primátor Antonín Staněk.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV