Bylo to však dostatečné varování, že se Ministerstvo dopravy nepoučilo z loňského léta, které bylo ve znamení další vlny nehodových událostí, a nepřijalo účinná opatření, resp. že neučinilo maximum pro vyšší bezpečnost na železnici. Toto varování bylo dostatečně důrazné poslední sobotu, kdy se srazila lokomotiva s osobním vlakem v Němčicích nad Hanou a tato srážka si vyžádala 2 zraněné.
Starostové a nezávislí se dlouhodobě zabývají otázkami drážní bezpečnosti a vedle interpelací předkládají i konkrétní pozměňovací návrhy k zákonu o dráhách, které však Ministerstvo dopravy soustavně odmítá, i když se týkají např. vrácení oprávnění pro Drážní inspekci vykonávat prevenci na dráhách, větších pravomocí pro Drážní úřad a Drážní inspekci, nebo které těmto institucím usnadňují jejich činnost potřebnou pro celou společnost.
"Ministerstvo dopravy pod vedením hnutí ANO výrazně omezilo personální kapacity Drážní inspekce i Drážního úřadu, přitom se zvyšují dopravní výkony, železnice zažívá významný rozvoj jako nikdy předtím, narůstá počet dopravců, je nedostatek provozního personálu, každodenní provoz je narušován nejrůznějšími mimořádnostmi v důsledků stavebních prací apod. Rizika vzniku nehody se zvyšují, prevence však fakticky vymizela," upozorňuje bývalý šéf Drážní inspekce a expert hnutí STAN na železníční dopravu Roman Šigut.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.