Na základě diskuse a připomínek doplňuji, upřesňuji a opravuji svůj právní názor na vyhlášení nouzového stavu vyhlášeného vládou na základě žádosti hejtmanů, uvedený ve svém původním příspěvku (s tím, že mantra mého právního názoru, že se nejednalo o protiústavní krok se nemění) takto:
1) Krok hejtmanů, žádost o vyhlášení nouzového stavu (dle zákona o krizovém řízení č. 240/2000 Sb. § 3 (5) Není-li možné účelně odvrátit vzniklé ohrožení v rámci stavu nebezpečí, hejtman neprodleně požádá vládu o vyhlášení nouzového stavu....) je právně nezpochybnitelný.
Pokud každý jednotlivý hejtman dospěl k názoru, že není možné odvrátit ohrožení dle dikce zákona, byla jeho neprodlená žádost vládě o vyhlášení nouzového stavu na území jeho kraje nejen možná, ale byla ze zákona jeho povinností. Hejtman nežádal o prodloužení celostátního NS, jehož prodloužení předtím neschválila Sněmovna, ale o vyhlášení nového NS, platného pouze a jenom na území jeho kraje.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV




