Ve srovnání s průměrnou sledovaností zábavného programu (jak veřejnoprávní ČT, tak i komerčních televizí) je to o řád níže. K tomu představitelé České televize připojili informaci, že podle průzkumu prý ČT 24 důvěřuje přes 80 % diváků. To jsou zajímavá čísla. Absolvent základní školy si snadno spočte, že 80 % ze 4 % je 3,2 %. Znamená to tedy, že této stanici důvěřuje 3,2% českého televizního diváctva. Pro úplnost dodávám, že „nedivák“ se těžko může vyjádřit ve věci důvěry či nedůvěry k něčemu, co nezná.
Počítejme dál. Ročně vybere ČT na tzv. koncesionářských poplatcích cca 6 mld. Kč. Měsíční poplatek činí 135 Kč, tedy roční je 1.620 Kč. Z toho plyne prostou trojčlenkou, že u nás máme platících cca 3.700.000 koncesionářů. Vzhledem k faktu, že země má 10 milionů občanů, je koncesionářem cca 37 % z nich.
Musíme ovšem vzít v úvahu, že „koncese“ se platí od adresy, nikoli od občana, to by to procento bylo mnohem vyšší. Ale buďme velkorysí, někde platí poplatek třeba provozovatel pohostinství či jiné veřejné prostory. A jistě by – v případě, že by se platilo „od osoby“, byli od poplatků osvobozeni osoby nevýdělečné pod 18 let. Tedy dejme tomu, že reálně spočitatelnými (nějakou formou platícími) diváky ČT je polovina naší populace. Tedy 5 milionů lidí.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV