Základní problém, který znají obce blízko dálnic je ten, že zejména zahraniční kamiony si zkracují trasu tak, aby platily co nejméně za mýtné. Proto například u D2 jezdily kamiony po souběžné silnici, která vede ze Židlochovic do Břeclavi. Tomu je teď konec. Obce si vybojovaly zákazy průjezdů tranzitní dopravy.
Tento problém s kamiony zažívají i obce od dálničního sjezdu v Blučině, kdy zahraniční kamiony zkracují trasu mezi D1 a D2 po silnicích druhé a dokonce i třetí třídy. To že jsme si stěžovali i na jednáních se zástupci JMK, nám nepřineslo žádné výsledky. Jen jsme poslouchali, že to nejde, že je to těžké a dokonce jsme se dozvěděli od jednoho projektanta, že se máme vrátit na stromy. Zaplať pánbůh, že se ledy hnuly a úřady na ORP se začaly více zajímat, jak věc vyřídit, než jak věc zamítnout. Také hejtman Hašek se k věci staví velice rozumně. Bude muset ovšem více přitlačit na odbor dopravy, aby se problémy řešily rychleji a komplexně.
Proběhly i televizní reportáže a tak se těšíme, že se snad,s přispěním nových zákonů, dočkáme toho, že se nebudeme bát přejít silnici. Nehledě k tomu, že ani cyklisté, kterým jsme vytyčili trasy na tzv. trojkách, nebyli nadšeni, když museli skákat do příkop u silnice, jen aby je nepřejel cizinec v kamionu.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: STAN