„Jedná se o řešení, které je jednoduché a inteligentní, neboť staví na posledních výzkumech v oblasti behaviorální ekonomie a rozvíjí již osvědčené koncepty. Možnost uvádět na svých produktech značku EU TAXPARENT by měla nadnárodní skupina, která by zveřejnila svoji vlastnickou strukturu a dále by součet částek odvedených na daních ve všech zemích, v nichž daná nadnárodní skupina působí, měl dosahovat nejméně 11,25 % jejich příjmů,“ vysvětluje Zdechovský výhody „taxparentnosti.“
Opatření by zvýšilo transparentnost chování nadnárodních společností, což by vedlo ke snížení korupce, střetu zájmů a praní špinavých peněz. Taxparentní řešení má potenciál získat podporu napříč politickým spektrem, protože jeho nespornou výhodou je i politická neutrálnost.
Evropská komise by měla zveřejnit plán boje proti daňovým únikům

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tomáš Zdechovský - profil