Belgické řešení představí poslancům výkonný ředitel Car-Pass Belgium Michel Peelman a jednat se bude také o možnostech využití technologie blockchain, díky níž lze zabezpečit získaná data o automobilech proti jakémukoliv zneužití.
„Mám radost z toho, že už i Senát schválil až půlmilionové pokuty pro ty, kteří podvodně zvýší hodnotu automobilů stočením najetých kilometrů, nedělám si ale iluze o tom, že toto řešení bude dostatečné a dále trvám na tom, že bychom se měli vydat osvědčenou belgickou cestou,“ říká Zdechovský, který se problematikou zabývá už mnoho let a v Evropském parlamentu pomohl prosadit, aby se celoevropským řešením zabývala i Komise. „Velmi se těším na plánovaný seminář s Piráty a dalšími poslanci, protože by konečně mohly skončit různé výmluvy a přejde se od slov k činům,“ doplňuje Zdechovský, který na semináři vystoupí s příspěvkem o tom, jak a s jakými výsledky je problematika řešena v různých zemích EU.
Místopředseda podvýboru pro dopravu Ondřej Polanský nastíní hlavní otázky týkající se zavádění systému Car-Pass v Česku. Zaměří se zejména na zajištění důvěryhodnosti dat a definování metod jejich sběru. "Určitě budeme diskutovat také o tom, zda a popřípadě jak do registru spravovaného státem začlenit už dříve sesbíraná data soukromých společností," přibližuje Ondřej Polanský. Dalším důležitým tématem bude podle Polanského možné právní zakotvení a diskuze o předpokládané finanční náročnost celého systému.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV