„Podléhat snahám o splavnění Labe výstavbou jezu považujeme v době, kdy vody v řece ubývá, za vysoce nezodpovědné, proto vítáme rozhodnutí, které vláda dnes učinila,“ říká krajský předseda Strany zelených Jiří Škoda.
K současnému projektu výstavby plavebního stupně Děčín vznesli zelení celou řadu připomínek. Tou nejzásadnější je fakt, že ani napotřetí není dokumentace kompletní a některé varianty nebyly posouzeny tak, jak požadovalo ministerstvo životního prostředí. Výhrady znějí i z Německa.
„Negativní dopady na přírodu v souvislosti s výstavbou plavebního stupně v žádném případě nebyly posouzeny v dostatečné míře. Proto by dokumentace mohla být úspěšně napadnuta soudní cestou již jen z formálních důvodů,“ říká Wolfram Günther, mluvčí pro otázky životního prostředí frakce BÜNDNIS 90/DIE GRÜNEN v Saském zemském sněmu, a pokračuje: „Celoroční lodní doprava hromadných nákladů po Labi je a do budoucna zůstane výběhovým modelem. Základním problémem spolehlivé splavnosti jsou extrémní nízké stavy vody. Počet dnů s nízkým stavem vody v Labi v posledních letech trvale rostl. V roce 2015 se objem lodní dopravy na Labi propadl na historické minimum. A na tom se nic nezmění. Klimatické změny tento problém v budoucnu dále prohloubí.“
„Chybějící vodu si nemůžeme dostavět ani nabagrovat. Labe není pro spolehlivou a rentabilní vodní cestu vhodné,“ dodává Jiří Škoda.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV