Zdeněk Žák zároveň uvedl, že požadoval po řediteli Řízení letového provozu (ŘLP) Janu Klasovi vysvětlení vysokých nákladů na fungování ŘLP a šéfovi Drážní inspekce vytkl slabé výsledky při obnově preventivních kontrol zabezpečení na tuzemských kolejích.
"Ti, kteří řídí firmy, mnohdy nedostávali jasné zadání," uvedl Žák s tím, že podle něj se v minulosti v této oblasti choval stát značně neracionálně a dnešní setkání mělo napomoci k tomu, aby vše opět fungovalo normálně. Všichni pozvaní ředitelé, mezi kterými byli kromě výše uvedených i šéfové Drážního úřadu a Ředitelství silnic a dálnic, nejdříve krátce shrnuli agendu svých úřadů a potíže, se kterými se potýkají. Poté naopak dostali instrukce a úkoly, jejichž splnění se od nich očekává, dodal Žák.
Z výtek, které si jednotliví ředitelé na dnešním setkání vyslechli, uvedl ministr příklad vysokých nákladů v ŘLP s tím, že Řízení letového provozu je podle něj bezkonkurenčně nejnákladnější státní firmou. Zároveň ale připustil, že to nemusí znamenat, že ŘLP je špatně řízeno, ale může to odrážet skutečnost, že ŘLP zaměstnává množství extrémně nákladných odborníků, což letečtí dispečeři bezpochyby jsou.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan, čtk