Ministr Žák předal ředitelům instrukce, jak mají řídit státní firmy

05.08.2013 21:38

Ministr dopravy Zdeněk Žák jednal s řediteli jemu podřízených organizací o dalším fungování státních podniků. Společně měli nastavit podmínky a cíle, kterých se budou snažit dosáhnout.

Ministr Žák předal ředitelům instrukce, jak mají řídit státní firmy
Foto: Hans Štembera
Popisek: Bývalý ministr dopravy Zdeněk Žák.

Zdeněk Žák zároveň uvedl, že požadoval po řediteli Řízení letového provozu (ŘLP) Janu Klasovi vysvětlení vysokých nákladů na fungování ŘLP a šéfovi Drážní inspekce vytkl slabé výsledky při obnově preventivních kontrol zabezpečení na tuzemských kolejích.

"Ti, kteří řídí firmy, mnohdy nedostávali jasné zadání," uvedl Žák s tím, že podle něj se v minulosti v této oblasti choval stát značně neracionálně a dnešní setkání mělo napomoci k tomu, aby vše opět fungovalo normálně. Všichni pozvaní ředitelé, mezi kterými byli kromě výše uvedených i šéfové Drážního úřadu a Ředitelství silnic a dálnic, nejdříve krátce shrnuli agendu svých úřadů a potíže, se kterými se potýkají. Poté naopak dostali instrukce a úkoly, jejichž splnění se od nich očekává, dodal Žák.

Z výtek, které si jednotliví ředitelé na dnešním setkání vyslechli, uvedl ministr příklad vysokých nákladů v ŘLP s tím, že Řízení letového provozu je podle něj bezkonkurenčně nejnákladnější státní firmou. Zároveň ale připustil, že to nemusí znamenat, že ŘLP je špatně řízeno, ale může to odrážet skutečnost, že ŘLP zaměstnává množství extrémně nákladných odborníků, což letečtí dispečeři bezpochyby jsou.

"Špatnou zprávou by ale bylo, kdyby se ukázalo, že tam na nás vykukuje podobný problém jako u Českých drah," uzavřel šéf dopravního resortu.

Spekulace o možném odvolání Jana Klase se objevily v závěru předchozího týdne poté, co nový ministr kvůli přílišnému zadlužování prosadil obměnu vedení Českých drah. Na stranu šéfa ŘLP se už postavily odbory zastupující řídící letového provozu. Podle jejich prezidenta Stanislava Mrázka by bylo dnešní odvolání Klase nepřijatelné a odbory by na takovýto krok reagovaly s maximálním možným důrazem.

Na rozdíl od Českých drah, které vloni skončily zejména kvůli potížím s nákladní dopravou ve ztrátě 1,6 miliardy korun, Řízení letového provozu je ziskové. Státní podnik vloni zvýšil zisk o pětinu na 336 milionů korun.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: pan, čtk

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Byl byste pro, aby měli cyklisti SPZ?

Cyklisti jsou všude a dost často bohužel nedbají pravidel silničního provozu. Už víckrát se mi ale stalo, že udělali nějaký přestupek a vlastně jim to projde, protože je nemáte jak identifikovat, i když je třeba natočíte nebo je zachytí nějaká kamera. Neměli by mít na kole něco, podle čeho půjdou id...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Věřit Rakušanovi Vrbětice? Politiky ani policie nepřesvědčila

20:00 Věřit Rakušanovi Vrbětice? Politiky ani policie nepřesvědčila

Konec vyšetřování vrbětického výbuchu, ke kterému došlo před deseti lety. Stojí za tím Rusko, ale ni…