„Bylo to zástupné téma pro problém, který je ve společnosti hluboce přítomen, a to barbarizace etiky,“ zhodnotil pro ParlamentníListy.cz výběr tématu debaty - pochybné praktiky organizátorů prodejních akcí pro důchodce - mediální a politický analytik Jiří Bystřický.
Bouřlivý průběh debaty byl podle něj zajištěn i výběrem hostů. „Tam byli lidé, kteří se zabývají pokoutným prodejem, a ti si samozřejmě dokázali komunikativní manipulací zajistit, že ten pořad nevyřešil vůbec nic,“ myslí si expert.
Podnikatelé Josef Bárta a Roman Zavadil, kteří jsou v oblasti komunikace zběhlými profesionály, podle něj debatu svou manipulací ovládli. „Pohyboval se v takovém rámci, jaký chtěl on. A když se mu to nelíbilo, tak to téma dokázal posunout a pozměnit. Bylo vidět, že lidé, kteří se komunikací živí, jsou v té manipulaci mnohem dál než politici,“ uvedl mediální expert o Bártovi. Zavadil prý vystupoval ještě agresivněji a občas působil dojmem, že nehodlá akceptovat vůbec žádná pravidla diskuse.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jakub Vosáhlo