S dostavbou Temelína musí dojít i na splnění slibů Jihočechům, připomíná Zimola

12.08.2012 14:41 | Zprávy

Dostavba dalších dvou bloků jaderné elektrárny Temelín, jedna z nejvýznamnějších průmyslových investic České republiky posledních desetiletí, může výrazně nastartovat domácí ekonomiku. I proto volá jihočeský hejtman Jiří Zimola po tom, aby se na ní podílelo co nejvíce českých firem. Zároveň připomíná vládní sliby, na jejichž splnění kraj zatím čeká.

S dostavbou Temelína musí dojít i na splnění slibů Jihočechům, připomíná Zimola
Foto: archiv kraje
Popisek: Hejtman Jihočeského kraje Jiří Zimola

Všechny dodavatelské firmy ucházející se o dostavbu pro Česko klíčového energetického zdroje slibují, že pro dostavbu jaderné elektrárny Temelín využijí až ze 70 procent české firmy jako subdodavatele. Ať už jde o francouzskou Arevu, americký Westinghouse nebo česko-ruské konsorcium MIR 1200 plzeňské Škody JS s ruským Atomstrojexportem a Gidropressem.

Zastáncem maximálního zapojení českých firem do dostavby dvou bloků Temelína je jihočeský hejtman Jiří Zimola. „Mou představou jako jihočeského hejtmana, ale především jako občana České republiky je, aby Temelín byl v rámci energetické soběstačnosti v příštích dvaceti, třiceti letech dostavěn a aby byl dostavěn maximálně bezpečně,“ uvádí pro ParlamentníListy.cz Jiří Zimola hlavní prioritu.

Bezpečnost, ale i zakázky pro české firmy

V tomto ohledu musí ti tři uchazeči, kteří předali nabídky, zohlednit především maximální bezpečnost a kvalitu dodávaného díla. „Současně ale říkám, že jsem přesvědčen, že mnohé české firmy, jihočeské nevyjímaje, dokáží dnes v rámci subdodávek tuto kvalitní práci nabídnout. Proto by Česká republika, potažmo její firma ČEZ jako investor, měla zohlednit tyto takzvané offsetové nabídky. Tedy to, nakolik se na dostavbě Temelína budou v maximální míře obezřetnosti a bezpečnosti podílet české nebo také jihočeské firmy,“ nabádá jihočeský hejtman Jiří Zimola.

V živé paměti je však ale smlouva na dodávku terénních nákladních vozidel, kterou podepsalo ministerstvo obrany s Tatrou, vlastněnou americkými majiteli. S Tatrou měla jako subdodavatel autodílů spolupracovat také česká společnost Praga. Tatra s ní ale ukončila spolupráci kvůli údajně nekvalitním dodávkám, čímž porušila závazek, že podpoří český průmysl.

Naprosto legitimní požadavky Jihočechů

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jiří Hroník

Proč EU řeší tresty za znásilnění?

Nemám nic proti zpřísnění, ale neměl by si to každý stát řešit legislativně sám? Proč mám dojem, že se EU plete do vnitřních záležitostí států čím dál víc? Kde končí její kompetence? Proč neřešíte třeba nelegální migraci, s kterou jste od voleb nepohnuli?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Stanjura podporuje černý trh. Výrobci alkoholu dali na stůl fakta

16:30 Stanjura podporuje černý trh. Výrobci alkoholu dali na stůl fakta

Stát odmítá odstranit diskriminaci ve zdanění lihovin a místo toho nerovnoměrně zatěžuje zvyšováním …