„Vládní“ mouka v Lidlu: Takhle dopadla. Šli jsme se podívat

12.05.2023 4:44 | Komentář

Neudělali jste chybu s akční moukou po ministerské návštěvě? Takovou otázku ParlamentníListy.cz položily společnosti Lidl, jejíž slevovou akci v úterý zpropagoval ministr zemědělství Zdeněk Nekula. Lidl reagoval, že šlo o to, že „vládní“ mouka byla za 12,90 Kč pro zákazníky s mobilní aplikací Lidl plus. Šli jsme se podívat a zjistili jsme, že nyní je již běžně za 21,90 Kč.

„Vládní“ mouka v Lidlu: Takhle dopadla. Šli jsme se podívat
Foto: Radim Panenka
Popisek: Mouka byla po ministrově návštěvě v Lidlu v akci pouze jediný den

Ministerská akce na mouku z Lidlu spíš než reálné výsledky vynesla šéfovi resortu zemědělství Zdeňku Nekulovi (KDU-ČSL) posměch. A to v lepším případě, protože v tom horším veřejně padly i otázky, zdali tak obří reklamu konkrétnímu obchodnímu řetězci ministr dělal zdarma. 

Anketa

Máme být kromě západních spojenců vděční za osvobození od nacismu i Rudé armádě?

97%
1%
hlasovalo: 28023 lidí

Bouři kolem ministra rozpoutal jeho vlastní příspěvek na Twitteru, kde se pochlubil, že „dárkem“ od českého šéfa řetězce Lidl během jeho návštěvy je sleva na mouku ve výši 41 procent z původní ceny. 

„Se zástupci řetězců jednám pravidelně. Díky řediteli Lidlu Adamu Miszczyszynovi za pěkný dárek k dnešnímu jednání v podobě slevy pro spotřebitele. Zítra totiž bude v Lidlu mouka za 12,90 Kč. Když se chce, tak to jde. Děkuju Lidlu, že pochopili, o co mi celou dobu jde,“ napsal doslova v úterý večer Zdeněk Nekula, který spolu s tímto příspěvkem sdílel jak snímky z návštěvy centrály a jedné z prodejen Lidlu, tak i část slevového letáku tohoto německého obchodního řetězce. Nicméně tato slevová akce na mouku nebyla výsledkem Nekulovy aktivity, protože ji Lidl avizoval několik dnů před samotnou návštěvou.

Sleva na mouku ovšem měla hned tři háčky. Zákazník musel za nákup „vysolit“ alespoň 400 Kč, mohl nakoupit pouze deset balení naráz a musel mít mobilní aplikaci řetězce Lidl. Bez splnění těchto podmínek platil plnou cenu, tedy místo 12,90 Kč za kilové balení mouky to bylo 21,90 Kč. Pomyslnou „třešničkou na dortu“ pak bylo, že ministrem zemědělství propagovaná sleva na mouku platila pouze jediný den, ve středu 10. května.

 

 

ParlamentníListy.cz se zeptaly Lidlu, zda podle něho veřejnost akci se zlevněnou moukou správně pochopila. „Tato akce se týkala zákazníků, kteří využívají mobilní aplikaci Lidl Plus. Díky výhodnějším nabídkám je tato aplikace hojně využívaná právě proto, že každý týden poskytuje zákazníkům nové zajímavé akce. Dlouhodobě ji využívá více než 80 % registrovaných uživatelů. Mezi nejvyužívanější funkcionality aplikace patří samozřejmě slevové kupóny, digitální účtenky a stírací losy. Pak samozřejmě také zvýhodněné Lidl Plus ceny, které ovšem nejsou funkčně podmíněny. Podmínky získání této slevy byly zřetelně uvedené v tištěném i digitálním letáku Lidl. Podobné akce jsou našim zákazníkům běžně poskytovány,“ tvrdí mluvčí společnosti Tomáš Myler.

Naší další otázkou bylo i to, zda podle něho nebylo chybou, že akce byla určena jen pro lidi se zákaznickou aplikací a od nákupu v hodnotě 400 Kč. Na tuto otázku mluvčí přímo neodpověděl. Reagoval jen obecným prohlášením, že „zákazníci, kteří aplikaci nevyužívají, mají i nadále k dispozici ostatní nabídky uvedené v našich letácích“.

Vedení tohoto řetězce po ministerské návštěvě na Twitteru uvedlo, že Zdeňku Nekulovi přiblížilo, jak dlouhodobě podporuje české dodavatele a jak je pro ně v aktuální situaci „zásadní nabízet ty nejkvalitnější potraviny za nejnižší možné ceny“. Proto bylo naší třetí otázkou, na jakých konkrétních příkladech mohou ukázat, že Lidl v posledních měsících zlevnil.

„Společnost Lidl reaguje na aktuální situaci na trhu a dlouhodobě zlevňuje více než stovku výrobků napříč sortimentem. Na výběr dlouhodobě zlevněných produktů každý týden upozorní speciální stránka v letáku. Dlouhodobé zlevňování se promítá do cen výrobků napříč sortimentem. Zákazníci levněji nakoupí nápoje, drogistické zboží, chlazené a mražené výrobky i základní potraviny. Za nižší cenu je možné zakoupit výrobky značkové i ty, které jsou k dostání pouze v Lidlu pod značkami privátními. Dlouhodobě levnější je již nyní například basmati rýže, ovocné přesnídávky, jogurty, vybrané sýry a masné výrobky,“ uvedl mluvčí Lidlu.

Co se podpory českých dodavatelů týče, zašli jsme se do prodejny Lidlu podívat například na tolik skloňovanou mouku nebo máslo, které je terčem pozornosti dlouhodobě. Pšeničná mouka „Belbake“, která byla jediný den pro část zákazníků zlevněna a nyní opět stojí pro všechny 21,90 Kč, je soude podle obalu neznámého původu. Konkrétní výrobce na obalu uveden není, pouze „Lidl Česká republika“. Zda je tato pšeničná mouka vyrobena v některém z českých mlýnů, nebo v zahraničí, nemůže běžný zákazník zjistit. 

A máslo? Aktuálně Lidl v jedné ze svých pražských prodejen nabízí dvě možnosti. První je máslo značky „Polmlek“ za 44,90, kde jak název napovídá, je vyrobené v Polsku. Druhou variantou je „lidlovská“ značka Pilos. Toto máslo řetězec nabízí za akční cenu 39,90 Kč. A výrobce? Společnost „OSM w Kole“, Polsko.

Radim Panenka, Andrea Novotná
 

reklama

autor: Radim Panenka

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Co se stalo s vašimi sliby?

Slibovali jste legalizaci HHC a místo toho jste zakázali i THC. Jste na sebe pyšní? Co jste vlastně ze svého programu ve vládě prosadili?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Uživateli nejlépe hodnocený komentář

Nekulo ty chytráku , , Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré Diskusehanybal66 , 12.05.2023 10:20:13
co jsi udělal se zrnem pšenice od Zelenského ! Kdy se to dozvíme kam jsi to přimíchal a není to nikde deklarované , že je to z Ukrajiny !!! Sláva u Kravína !!!

|  8 |  0

Další články z rubriky

„Kraviny, nejradši bych mu dal do držky.“ Od Rakušana se odcházelo ve zlém. A vevnitř to nebylo lepší

8:52 „Kraviny, nejradši bych mu dal do držky.“ Od Rakušana se odcházelo ve zlém. A vevnitř to nebylo lepší

„Člověk mu pokládá jasné otázky a nic. To, co se tady odehrálo, němý úžas," rozčilovala se ekonomka …