„Ze Zlína jsem, samozřejmě to tady znám a je to můj volební obvod. Je to pro mě nejblíž. Zlín je relativně uprostřed Moravy,“ vysvětlila se smíchem Gajdůšková pro ParlamentníListy.cz svůj geografický pohled na republiku. Závisti okolních nemocnic zvučných jmen se nebojí, právě naopak. „Doufáme, že nám budou závidět, a že se tato služba lidem bude rozšiřovat,“ podotkla Gajdůšková. Kontaktní místo pacientské ombudsmanky oficiálně otevřeli ve zlínské Krajské nemocnici T. Bati v pondělí. Alena Gajdůšková je jedinou pacientskou ombudsmankou pro celou Moravu.
Nespokojení pacienti mohou za ombudsmankou
Právě v ombudsmandské kanceláři mohou pacienti řešit své problémy. Podle Gajdůškové vše teď půjde rychleji. I když jednu kancelář už ve Zlíně má, tato bude přímo v nemocnici a pacienti k ní budou mít blíž. „Myslím, že by zásadní rozdíl v problémech, které se řeší být neměl, jde v podstatě o stále podobnou službu. Umístění kanceláře je ale výhodné v tom, že pokud se záležitosti budou týkat přímo nemocnice Tomáše Bati, mohou být řešeny hned a na místě. Bude dopracováno i memorandum o spolupráci se Svazem pacientů. Krajská nemocnice Tomáše Bati by se mohla stát jakýmsi referenčním pracovištěm pro Svaz pacientů. Myslím, že v pondělí jsme odstartovali novou etapu spolupráce, která bude mít širší dopad,“ vysvětlila Gajdůšková. Ředitel nemocnice vytvoření kontaktního centra vítá. Může se mu ale stát, že si pacienti budou stěžovat třeba přímo na něj. „Stížnosti pacientů už nyní řešíme co nejrychleji. Pokud se problém řeší včas, bývá to ve většině případů ke spokojenosti jak poškozeného, tak i toho, kdo pochybil. Pokud není pacient s naším řešením spokojen, poradíme mu, kam se může dál obrátit,“ řekl Bohuslav Škubal, ředitel Krajské nemocnice Tomáše Bati pro ParlamentniListy.cz.
Mezi pacienty a zdravotníky vrátíme důvěru
Splnění vysokých cílů si slibuje Gajdůšková od otevření nového kontaktního centra. „Mezi pacienty a zdravotníky je třeba navrátit důvěru. Nechceme ponoukat pacienty proti zdravotníkům. Obojí mají totiž kromě povinností i svá práva. To, že nám Baťova nemocnice poskytla prostory, svědčí, že její vedení má zájem, aby kvalita zdravotní péče byla co nejlepší,“ sdělila Alena Gajdůšková. „Je to nabídka pro pacienty a výhoda pro zdravotnické zařízení. Řadu věcí se dá vyřešit na místě a nikdo pak nemusí tahat problémy po úřadech,“ dodala.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Daniela Čunková