Češi reklamují obuv neoprávněně. Může ze to ekonomická situace a neznalost účelovosti obuvi

18.11.2014 8:49 | Zprávy

Reklamace obuvi se v České republice stala diskutovaným tématem. Češi jsou s reklamačním procesem dobře obeznámeni a znají svá práva. Obuv však často reklamují neoprávněně. Podle odborníků lze považovat až dvě třetiny reklamací bot za nekompetentní. Chování lidí v tuzemsku souvisí s ekonomickou situací, ale i s používáním obuvi v rozporu s danou účelovostí.

Češi reklamují obuv neoprávněně. Může ze to ekonomická situace a neznalost účelovosti obuvi
Foto: Archiv
Popisek: Boty, ilustrační foto

Podle odborníků čeští zákazníci dobře znají svá práva, nicméně reklamace zneužívají. „Dle našich zkušeností zhruba 70 % toho, co lidé u obuvi reklamují, není oprávněnou reklamací. To, co se v jiných zemích Evropské unie absolutně nereklamuje, jsou čeští zákazníci schopni reklamovat zcela běžně. Například okopané špičky obuvi,“ uvedla Vlasta Mayerová, tajemnice České obuvnické a kožedělné asociace. Podle ní toto chování souvisí s ekonomickou situací mnoha rodin, zejména těmi s malými dětmi. „Není ojedinělým případem, že přímo v požadavcích zákazníka na řešení reklamace je uvedeno, že chce dětskou obuv vyměnit za stejnou, ale o číslo větší,“ upřesnila Mayerová s tím, že vše, co zákazníci reklamují, přitom nemusí být nutně vadou výrobku.

Při reklamacích se prodávající často setkávají s absencí základní údržby nebo s používáním obuvi v rozporu s danou účelovostí obuvi. „Obuv lze v současnosti rozdělit na obuv vycházkovou, společenskou, módní, rekreační, zimní a sportovní. Pro každý účel užití je tedy vhodný jiný druh obuvi,“ vysvětlila Iva Macháčková, výhradní distributorka značky dámských bot Tamaris v České republice. „Mnoho lidí dnes chybuje při nákupu tím, že si myslí, jak za drahé peníze nakoupili kvalitní obuv. Pak ale musí po čtrnácti dnech obuv reklamovat, přičemž reklamace jim není uznána. To vše díky tomu, že obuv, kterou zakoupili, byla například určena jako módní. Ta se podle některých reklamačních podmínek nosí pouze krátkodobě a neslouží jako vycházková obuv,“ dodala Macháčková.

Právě obuv označená jako módní nebo vysoce módní se v dnešní době stala problematickou kategorií z hlediska možností uplatnění reklamace. „Je sice příznačné, že je určena pouze pro krátkodobé, občasné nošení, ale v žádném případě to neznamená automaticky omezení její životnosti nebo to, že se prodávající může zbavit odpovědnosti za vadné plnění,“ sdělila Miloslava Fléglová z tiskového oddělení České obchodní inspekce. „Jestliže označení módní obuv nebo vysoce módní obuv dle prodávajícího znamená omezení užitných vlastností výrobku, musí na to spotřebitele upozornit, a to ještě před zaplacením.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

MUDr. Ivan David, CSc. byl položen dotaz

Nerostné bohatství na Ukrajině

Na CNN jste tvrdil, že Ukrajina již nerostné suroviny, které jsou na jejím území nevlastní, že je vlastní někdo jiný. Jak to víte? Myslíte, že tak na USA šije nějakou boudu, a proto došlo i k vyhrocení oné schůzky, kde se měla smlouva podepsat? A kdo je tedy podle vás vlastní?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo zahraničí představuje brožuru Informační manipulace Kremlu

13:21 Ministerstvo zahraničí představuje brožuru Informační manipulace Kremlu

Svět stojí před důležitou výzvou. Informační manipulace, šířené záměrně s cílem ovlivňovat veřejné m…