Čeští specialisté z Náměště nad Oslavou se podle velitele jednotky AAT majora Petra S. už od počátku působení naplno věnují výcviku afghánských pilotů, palubních techniků a palubních střelců. Jejich kolegové technici se pak starají o to, aby stroje Mi-35 i Mi-17 byly provozuschopné a vždy připravené k nasazení. „To je velmi důležité v současné situaci zvýšené bojové aktivity, která v porovnání s předchozími lety není pro zimní období obvyklá,“ sděluje velitel jednotky.
Že Češi v Kábulu nezahálejí, dokládá více než stovka provedených letů ve smíšených posádkách, celkově téměř sedmdesát nalétaných hodin, ale i víc než dvacet hodin strávených na leteckém simulátoru.
Češi si museli zvyknout na jiné prostředí i jazyk
Příprava a výcvik posádek vrtulníků afghánských vzdušných sil s sebou přináší řadu u nás nezvyklých situací. Částečně je to dané jazykovou bariérou, kulturou a v neposlední řadě i systémem výcviku posádek vrtulníků.
„Náročnost plněných úkolů klade nároky na spolupráci překladatelů jak při hodinách strávených na učebně, tak i na palubě vrtulníku. To vše vyžaduje změnu v přípravě a notnou dávku trpělivého přístupu a pochopení,“ vysvětluje major Petr S.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Ministerstvo obrany




