SŽDC: Práce na brněnském hlavním nádraží končí 10. září

09.09.2017 14:22 | Zprávy

Dne 10. září končí více než tříměsíční výluka na brněnském hlavním nádraží. V pondělí 11. září pojedou již všechny vlaky dálkové i regionální dopravy bez omezení dle platného jízdního řádu. V rámci letní výluky se realizovala oprava viaduktu přes ulici Vlhká, dále oprava 4. nástupiště a přilehlé 6. koleje a také oprava kolejí mezi brněnským hlavním nádražím a Židenicemi, a to v celkové hodnotě 170 milionů korun.

SŽDC: Práce na brněnském hlavním nádraží končí 10. září
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

Oprava „Pražského viaduktu“

Cílem oprav nebylo zlepšení jeho parametrů, ale prodloužení životnosti. V první etapě v roce 2016 proběhlo statické zajištění mostu, letos následovala demontáž trakčního vedení, odstranění kabelů, návěstidla a nutné zprovoznění provizorní kabelové trasy. Odstranily se koleje a štěrk, a to až po úroveň stávající izolace. Zároveň se demontovalo zábradlí, římsy a části čelní stěny. Po nutné sanaci horní části odkrytých kleneb se položil podkladový beton s vodotěsnou izolací a zpět se zasypal štěrkem. Pak již bylo možné položit koleje a začít s montáží trakčního vedení a položením nových kabelových tras. Celkové náklady na opravu mostu přes ulici Vlhká činí 55 milionů korun.

4. nástupiště a přilehlá 6. kolej

V rámci úprav došlo ke kompletnímu zbourání nástupní hrany, postavila se zcela nová. Hrana nástupiště je vzhledem k oblouku s malým poloměrem ve výšce 300 mm a ve vzdálenosti 1650–1725 mm od osy koleje. Na nástupišti nahradil stávající asfaltobetonový povrch betonová dlažba s vodicí linií a dalšími signálními a varovnými pásy pro nevidomé spoluobčany. Zachoval se vzhled přístřešku. Ocelové a litinové konstrukce se demontovaly, vyhovující části se upravily, ostatní nahradily repliky. Nově opravené nástupiště se doplnil nový orientační i elektronický informační systém, osvětlení, staniční rozhlas či mobiliář. Celkové náklady dosáhly částky 68 mil. Kč.

Oprava kolejí mezi brněnským hlavním nádražím a Židenicemi

V rámci letní výluky proběhla také výměna pražců a kolejnic dvou kolejí mezi hlavním nádražím a odbočkou Židenice. Součástí bylo i čištění štěrkového lože, zaštěrkování, směrové a výškové úpravy koleje či svaření kolejnic do bezstykové koleje. Během listopadu letošního roku proběhne následné podbití kolejí. Celkové náklady činí 35 milionů korun.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Proč EU řeší tresty za znásilnění?

Nemám nic proti zpřísnění, ale neměl by si to každý stát řešit legislativně sám? Proč mám dojem, že se EU plete do vnitřních záležitostí států čím dál víc? Kde končí její kompetence? Proč neřešíte třeba nelegální migraci, s kterou jste od voleb nepohnuli?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

NP Šumava: Nedostatek vody zastavuje Splouvání Vltavy

22:03 NP Šumava: Nedostatek vody zastavuje Splouvání Vltavy

Hladina Teplé Vltavy na odečtu na Soumarském Mostě letos vykazuje rekordní hodnoty.