„Okradli jsme je.“ Odveta za covid, schytal ji Gazdík. Z lidu

28.03.2022 12:14 | Glosa

Ředitel školy a signatář Charty 2022 Petr Vrána apeluje na ministra školství Petra Gazdíka, aby proběhla diskuse, jaký měla covidová omezení dopad na žáky, rodiče i učitele. Kritizuje povinné nošení roušek, prosazování třetí posilující dávky i separaci očkovaných a neočkovaných. „Vnímám snahu některých lékařů o vznik odborné debaty na téma přístupu k nemoci covid-19. Bohužel bez odezvy ministerstva. Jediná pravda a názor vítězí… Je toto ta demokracie, o kterou jsme v roce 1989 stáli?“ ptá se.

„Okradli jsme je.“ Odveta za covid, schytal ji Gazdík. Z lidu
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr školství Petr Gazdík předal vysvědčení školákům ZŠ v pražské Holečkově ulici

Ředitel ZŠ a MŠ v Troubkách Petr Vrána proslul například tím, že po žácích nepožadoval nošení roušek. „Dva týdny jsme se striktně drželi nařízení, ale zjistili jsme, že některé věci nejsme schopni garantovat. Nošení roušek po dětech ve třídách nevyžaduji, je dobrovolné. Zároveň ale respektuji, pokud někdo roušku v hodině má, vše je na bázi dobrovolnosti,“ uvedl dle Deník.cz.

Kritizoval také testování antigenními testy na covid. „Od zahájení testování jsme ve škole nezaznamenali žádný pozitivní záchyt. Myslím si, že v momentě, kdy je test žáka negativní, je rouška zbytečná,“ uvedl.

A nyní se pustil do nového ministra školství Gazdíka, který by podle něho měl mít „eminentní zájem analyzovat dopady proticovidových opatření“, jež v byla v ČR na školy uvalena od března 2020. „Žádné takové impulzy ze strany ministerstva však neregistruji. Běží plán doučování, integrujeme žáky z Ukrajiny, akcentují se další události, ale o dopadech uplynulých dvou let na naše děti, žáky a studenty (samozřejmě i na učitele) nemá téměř nikdo zájem diskutovat a dění v uplynulých měsících analyzovat,“ stýská si Vrána a připomíná, že mimo jiné i to bylo tématem druhého konání konference Covidkon, kterou organizovalo sdružení ProLibertate a nadační fond Svědomí národa.

Podle Vrány se Česká školní inspekce zajímá pouze o to, jaký byl dopad dvou let covidu a zavřených škol na znalosti žáků, takže budou děti opět testovat a Vrána s určitou radostí konstatuje, že naštěstí už ne antigenními nebo PCR testy. Ředitel však poukazuje na to, že covid a opatření s ním spojená měla vliv i na vznik psychických problémů a sociální vazby. „Vždyť jsme je okradli o dva roky dospívání a přirozeného vývoje!“ varuje.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

koronavirus

Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.

Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.

autor: kas

Kdy skončí s klimatickou hysterií i Evropa?

Tak to by mě taky zajímalo, a taky to, kdo je za tu hysterií zodpovědný a co se musí stát, aby se Evropa probudila? Neselháváte náhodou vy jako europoslanci, když nejste schopni ji zastavit a zařídit, aby se EU vzpamatovala než bude definitivně pozdě?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kaňka na 17. listopadu 1989. Pravda, co se nehodí. Pamětník Jaskmanický hovoří

12:00 Kaňka na 17. listopadu 1989. Pravda, co se nehodí. Pamětník Jaskmanický hovoří

Pamětník Jiří Jaskmanický vzpomíná pro ParlamentníListy.cz na události 17. listopadu 1989. „Byly vyt…