Má Markéta Pekarová Adamová vaši důvěru?Anketa
Kritizoval také testování antigenními testy na covid. „Od zahájení testování jsme ve škole nezaznamenali žádný pozitivní záchyt. Myslím si, že v momentě, kdy je test žáka negativní, je rouška zbytečná,“ uvedl.
A nyní se pustil do nového ministra školství Gazdíka, který by podle něho měl mít „eminentní zájem analyzovat dopady proticovidových opatření“, jež v byla v ČR na školy uvalena od března 2020. „Žádné takové impulzy ze strany ministerstva však neregistruji. Běží plán doučování, integrujeme žáky z Ukrajiny, akcentují se další události, ale o dopadech uplynulých dvou let na naše děti, žáky a studenty (samozřejmě i na učitele) nemá téměř nikdo zájem diskutovat a dění v uplynulých měsících analyzovat,“ stýská si Vrána a připomíná, že mimo jiné i to bylo tématem druhého konání konference Covidkon, kterou organizovalo sdružení ProLibertate a nadační fond Svědomí národa.
Podle Vrány se Česká školní inspekce zajímá pouze o to, jaký byl dopad dvou let covidu a zavřených škol na znalosti žáků, takže budou děti opět testovat a Vrána s určitou radostí konstatuje, že naštěstí už ne antigenními nebo PCR testy. Ředitel však poukazuje na to, že covid a opatření s ním spojená měla vliv i na vznik psychických problémů a sociální vazby. „Vždyť jsme je okradli o dva roky dospívání a přirozeného vývoje!“ varuje.
Také poukazuje na to, že byla narušena důvěra mezi těmi, kdo vzdělání poskytují. „Rodičům bylo vše nadiktováno, na jejich názor se nikdo neptal. Testování ve školách je dle mého názoru projev naprosté nedůvěry rodičům. Jak máme dále s nimi spolupracovat, pokud si v takto zásadní věci nevěříme? Pominu samotný efekt testování a jeho cenu,“ ptá se ředitel Gazdíka.
Kritizoval také tlak na třetí dávku očkování: „Otázka neopodstatněného tlaku na očkování? Opravdu tomu spásnému vlivu očkování dětí, žáků a studentů věříte? Má očkování všech dětí smysl? Mají mít očkované děti nějaké výhody? Proč? Uvědomujete si, co to v kolektivech způsobuje? Mistrovským kouskem ministra zdravotnictví vaší vlády pak bylo doporučení ‚boostrovací‘ dávky dětem bez souhlasu a doporučení SÚKL… Je toto ze strany vedení státu ještě veřejná služba ve prospěch lidí? Jen pro upřesnění – já rozhodně nejsem antivaxer! Ať se klidně lidé očkují na základě svého svobodného rozhodnutí. Ne však pod tlakem, ne za odměnu (tenisky, data, vstupenka do restaurace, divadla apod.)!“
Vrána kladl i další otázky ohledně rozdělování žáků a učitelů: „Jak se asi cítili žáci, kteří byli izolováni např. u svého speciální stolu ve školní jídelně? Jak se cítil učitel s respirátorem – cejchem za to, že neuposlechl a nenechal se naočkovat?“ Podotkl, že s těmito otázkami určitě není sám.
„Bohužel lidé s odlišným názorem jsou dnes stále více dehonestováni, jejich vystupování (pokud mají někde vůbec prostor a příležitost vystoupit) je cenzurováno a vysmíváno. Není absolutně žádný zájem vést veřejnou debatu. Vnímám snahu některých lékařů o vznik odborné debaty na téma přístupu k nemoci covid-19. Bohužel bez odezvy ministerstva. Jediná pravda a názor vítězí… Je toto ta demokracie, o kterou jsme v roce 1989 stáli?“ připomíná ředitel ideály sametové revoluce.
A proto se na Gazdíka jako na bývalého učitele obrací. „Dokažte, pane ministře, že jste ještě nedávno byl sám učitelem a není vám lhostejné, za jakých podmínek probíhalo a bude probíhat vzdělávání mladé generace – budoucnosti našeho státu. Věřím, že se nezachováte stejně jako ministr zdravotnictví. Nestrkejte hlavu do písku. Prosím, otevřete odbornou debatu o dopadech uplynulých dvou let na zdraví žáků a jejich vzdělávání…“
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
koronavirus
Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.
Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.
autor: kas