Scheinherr se dle svých slov o pražskou dopravu začal zajímat v době, kdy se snažil zabránit zbourání Libeňského mostu. Právě to totiž prosazoval jeho předchůdce, náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD). Na post bude zvolen v půlce listopadu, už nyní se na jeho adresu ozývá kritika opozice, která jej označuje za nezkušeného aktivistu. Jinak to nejspíše nebude ani u samotných obyvatelů, které čeká v rámci oprav řada uzavírek.
Že se ale jako náměstek primátora pro dopravu stane pro Pražany nepřítelem, s tím Scheinherr tak nějak smířlivě počítá. To jej ale neodrazuje od toho, aby zlepšil současný stav. „Každý chce po Praze dojet co nejrychleji do práce. A když narazí na uzavírky, je to nepříjemné. A člověk, který je za to zodpovědný, je náměstek primátora pro dopravu. Je třeba si ale uvědomit, v jakém stavu je dopravní infrastruktura v Praze,“ uvedl s tím, že zanedbanost Prahy je dnes minimálně jednadvacet miliard korun, možná až třicet miliard.
Prioritou podle jeho slov budou opravy komunikací a mostů. „Budou to tedy asi pro lidi nepříjemné čtyři roky, ale uděláme vše pro to, aby rekonstrukce byly rovnoměrně rozmístěné po celém městě, aby Pražané nepotkali během cesty třeba čtyři objížďky,“ slibuje. Když se pustí do oprav, sníží dluh v infrastruktuře a důkladně prověří mosty v nejhorším stavu a jeden nový postaví. Věří, že to lidé ocení.
Kritiku týkající se jeho nezkušenosti v této oblasti vyvrací. Připomíná, že má vystudované strojní fakulty v Česku i ve Francii a vystudoval fyziku. „Jsem schopen rozumět statice dopravních staveb. Mám aspoň nějaký background a rozumím tomu, co se teď řeší, proč padají a zavírají se mosty,“ řekl a dodal, že politik nemusí být expert. Má být manažer, který si dokáže pod sebou vytvořit tým, mít experty a naslouchat názorům napříč obory.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab