Budoucnost výcviku pilotů přichází z Vodochod. Skyfox sklízí potlesk i ze zahraničí

07.02.2025 8:21 | Monitoring

Český letecký průmysl se opět dostává do popředí světové pozornosti. Nejnovější cvičný letoun Aero L-39 Skyfox získává uznání nejen u českých pilotů, ale také v zahraničí. Po úspěšných testech v Centru leteckého výcviku v Pardubicích se k němu s nadšením vyjadřují i piloti z Vietnamu a z Maďarska.

Budoucnost výcviku pilotů přichází z Vodochod. Skyfox sklízí potlesk i ze zahraničí
Foto: Aero Vodochody
Popisek: Letoun L-39 Skyfox

Moderní avionika, špičkové letové vlastnosti a technologická vyspělost dělají ze Skyfoxu ideální platformu pro výcvik budoucích pilotů bojových letounů čtvrté a páté generace. A právě to má pro české letectvo zásadní význam – piloty totiž čeká přechod na americké stíhačky F-35 Lightning II.

Letoun L-39 Skyfox je přímým nástupcem legendárního Albatrosu, na kterém se od 70. let cvičily generace pilotů po celém světě. Aero Vodochody však posunulo tento koncept dál. Skyfox nabízí moderní kokpit s digitálními displeji, průhledový displej (HUD) a pokročilé výcvikové simulace, které pilotům umožňují procvičovat složité bojové scénáře i bez přímé účasti dalšího letounu ve vzduchu.

„Zkušenosti našich zákazníků, především pilotů, jsou pro nás nenahraditelné. Jejich pozitivní ohlasy z praktického provozu jsou cenným osvědčením, že Skyfox splňuje vysoké nároky moderního leteckého výcviku a zároveň potvrzují jeho kvality i pro budoucí zákazníky,“ zdůrazňuje Viktor Sotona, předseda představenstva a prezident Aero.

V rámci přeškolovacího a instruktorského výcviku v LOM Praha piloti nalétali desítky hodin, včetně noční kvalifikace a výcviku pro budoucí instruktory. Důraz byl kladen na precizní pilotáž, schopnost zvládat akrobatické manévry a pokročilé navigační postupy v noci a v obtížných meteorologických podmínkách.

„Letoun L-39 Skyfox je živý a skvěle reaguje na změny řídicích pák, což usnadňuje přesnou pilotáž. Pokročilá avionika umožňuje přívětivější létání ve složitých povětrnostních podmínkách či snížené viditelnosti,“ popisuje své zkušenosti pilot-instruktor pardubického Centra leteckého výcviku Tomáš Merta.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Karel Výborný

soudní proces

Dobrý den. Opět se řeší kauza Čapí hnízdo, jak je možné, že se kauzy vlečou i třeba deset a více let? Kde je chyba? Vždyť to přeci není normální a podle mě to snižuje pak váhu celého procesu i případný trest, v horším případě to pak dopadá na ty, co jsou případně uznáni jako nevinní, kdo jim vrátí ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Před rokem jsem byl v Kyjevě, vzpomínal Orbán. Herec mu prý nevěřil, že čas je proti němu

9:59 Před rokem jsem byl v Kyjevě, vzpomínal Orbán. Herec mu prý nevěřil, že čas je proti němu

Americký prezident Donald Trump a ruský prezident Vladimir Putin absolvovali další telefonický rozho…