Budoucnost výcviku pilotů přichází z Vodochod. Skyfox sklízí potlesk i ze zahraničí

07.02.2025 8:21 | Monitoring

Český letecký průmysl se opět dostává do popředí světové pozornosti. Nejnovější cvičný letoun Aero L-39 Skyfox získává uznání nejen u českých pilotů, ale také v zahraničí. Po úspěšných testech v Centru leteckého výcviku v Pardubicích se k němu s nadšením vyjadřují i piloti z Vietnamu a z Maďarska.

Budoucnost výcviku pilotů přichází z Vodochod. Skyfox sklízí potlesk i ze zahraničí
Foto: Aero Vodochody
Popisek: Letoun L-39 Skyfox

Moderní avionika, špičkové letové vlastnosti a technologická vyspělost dělají ze Skyfoxu ideální platformu pro výcvik budoucích pilotů bojových letounů čtvrté a páté generace. A právě to má pro české letectvo zásadní význam – piloty totiž čeká přechod na americké stíhačky F-35 Lightning II.

Letoun L-39 Skyfox je přímým nástupcem legendárního Albatrosu, na kterém se od 70. let cvičily generace pilotů po celém světě. Aero Vodochody však posunulo tento koncept dál. Skyfox nabízí moderní kokpit s digitálními displeji, průhledový displej (HUD) a pokročilé výcvikové simulace, které pilotům umožňují procvičovat složité bojové scénáře i bez přímé účasti dalšího letounu ve vzduchu.

„Zkušenosti našich zákazníků, především pilotů, jsou pro nás nenahraditelné. Jejich pozitivní ohlasy z praktického provozu jsou cenným osvědčením, že Skyfox splňuje vysoké nároky moderního leteckého výcviku a zároveň potvrzují jeho kvality i pro budoucí zákazníky,“ zdůrazňuje Viktor Sotona, předseda představenstva a prezident Aero.

V rámci přeškolovacího a instruktorského výcviku v LOM Praha piloti nalétali desítky hodin, včetně noční kvalifikace a výcviku pro budoucí instruktory. Důraz byl kladen na precizní pilotáž, schopnost zvládat akrobatické manévry a pokročilé navigační postupy v noci a v obtížných meteorologických podmínkách.

„Letoun L-39 Skyfox je živý a skvěle reaguje na změny řídicích pák, což usnadňuje přesnou pilotáž. Pokročilá avionika umožňuje přívětivější létání ve složitých povětrnostních podmínkách či snížené viditelnosti,“ popisuje své zkušenosti pilot-instruktor pardubického Centra leteckého výcviku Tomáš Merta.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Karel Výborný

Zdravé školní jídelny a kvalitní výživa od útlého věku

Jsem jedině pro, ale uvědomujete si, že právě zdravou stranu si čím dál víc lidí nemůže dovolit? Vždyť už teď řada rodičů nemá ani peníze na školní obědy, a jestli by byli kvalitnější, což jsem pro, asi by byli i dražší, a tím pádem na ně nebude mít ještě víc lidí. Nebo máte snad řešení? Jaké?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nejdřív obrana, pak důchodci. Kupka v debatě oponoval Okamurovi

23:12 Nejdřív obrana, pak důchodci. Kupka v debatě oponoval Okamurovi

Živá superdebata lídrů ve Středočeském kraji na CNN Prima NEWS ukázala ostré střety nejen o výdaje n…