ČSA má nemoc v oblasti nákladů, míní ředitel Dvořák

11.12.2011 14:37

V další části pořadu Otázky Václava Moravce byl generální ředitel Českých aerolinií Miroslav Dvořák a bývalý prezident Českých aerolinií Miroslav Kůla. Mluvili o krizi ČSA a o stávce pilotů.

ČSA má nemoc v oblasti nákladů, míní ředitel Dvořák
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vládní speciál

Podle Kůly je ČSA jiná firma, než ve které strávil řadu let. „Co ve mně nejvíc vzbuzuje smutek je současná situace ČSA. Příští rok bude těžký. ČSA vyprázdnilo rezervy, které mělo. Nezbývá jí nic a není, kde brát,“ myslí si bývalý prezident společnosti.   

Současný ředitel ČSA Dvořák namítl, že není fér srovnávat současnou situaci s tou před deseti lety. Dnes přepravní průmysl ovlivňuje například nadbytečná kapacita, kterou způsobují výrobci,  nebo nástup lowcostových (nízkonákladových) firem.

ČSA je nemocné v oblasti nákladů

„Je potřeba se zaměřit na efektivitu a ne na počet přepravených cestujících. Klesla nám flotila o třetinu, ale jsme chváleni za efektivní využívání airbusů. Meziročně platíme o padesát procent víc za letecký benzín a také klesá cena letenek. Nemoc ČSA je zejména v oblasti nákladů,“ řekl Dvořák v OVM.

„Problém se nedá řešit ze dne na den. Je to otázka dlouhodobého budování obchodní strategie a sítě. Jedním z problémů je, že ČSA nemá šťastné složení letadlového parku,“ vyčetl Kůla ČSA. Poukazoval na mezeru v počtu míst mezi jednotlivými typy letadel.

Dvořák ujistil, že České aerolinie vědí, jak má vypadat flotila. Dodal, že mezera letadly  ATR 42 a boeingy bude zaplněna.

Máme dobré postavení v zemích bývalého východního bloku

„Musíme být efektivnější a schopně reagovat na změny na trhu. Třeba na přicházející krizi v Evropě. Když je na trhu 50 až 100 subjektů, které dělají totéž, je nutné se nějak odlišit. My máme významnou výhodu, což je postavení na trzích bývalých zemí východního bloku,“ řekl Dvořák v Otázkách Václava Moravce. Zatím odmítl spojenectví s ruským leteckým přepravcem Aeroflot.

Kůla k tomu dodal, že Aeroflot neměl být vyloučen z privatizace před dvěma lety. Společnost podle něj byla jediným vážným kandidátem na koupi ČSA.

Co s „nemocnými“ piloty?

„Nepřistupoval bych na podmínky, jako je beztrestnost. Považuju protest pilotů za nefér. Měli vyhlásit běžnou stávkovou pohotovost,“ vadí Kůlovi. 

 

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vfe

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Toto není pokus o přepisování dějin...“ Oslavy osvobození. Bez ruské vlajky i hymny

10:13 „Toto není pokus o přepisování dějin...“ Oslavy osvobození. Bez ruské vlajky i hymny

Několik tisíc lidí se zúčastnilo pietního aktu a následného doprovodného programu v Muzeu na demarka…