Vizuální změny na České televizi mají být podle Dvořáka „v souladu se současnými trendy, respektovat formu korporátní identity, která Českou televizi charakterizuje bezmála padesát let a sjednotit její vizuální styl do jednoho logického celku“.
Šlo o redesign původní značky ČT
Studio Najbrt připravilo grafickou úpravu stávající značky společně s novým značením televizních kanálů.
"Na rozdíl od situace v roce 2006, kdy požadavkem tehdejšího vedení bylo vytvoření zcela nového loga, šlo nyní o zcela jiné zadání – redesign původní značky České televize, její uzpůsobení dnešním potřebám a vytvoření srozumitelných grafických vazeb na vizuály jednotlivých kanálů," vysvětlil na serveru ČT ředitel obchodu a marketingu ČT Jan Svoboda.
Podle designéra Aleše Najbrta zachovává logo princip dvou částí tvaru obrazovky. Nyní se ale nejedná o písmena, ale o dva abstraktní tvary. „Jsme totiž přesvědčeni, že tento symbol není třeba číst, protože jej každý identifikuje a vizuálně si ho ztotožní s původní značkou,“ vysvětlil Najbrt.
Nové logo je jednoduché, moderní a dynamické
Nová podoba značky České televize vychází z původního známého tvaru obrazovky, který byl tvořen písmeny „Č“ a „T“. Teď je logo zjednodušené, aby působilo moderně a dynamicky. Pro potřeby ČT byly vytvořeny plošné (2D) i prostorové (3D) varianty.
„Použito bylo písmo TV Sans a širší proporce písma dobře ladí k proporci symbolu značky ČT a poměru stran obrazovky 16:9. Jeho otevřená kresba předchází zalévání znaků a dostatečný prostor mezi jednotlivými znaky zlepšuje jeho čitelnost. Vyšší střední výška liter umožní lepší začlenění do zpravodajských lišt. Písmo obsahuje celou řadu speciálních znaků a varianty číslic – proporcionální a tabulkové, které lze dobře využít například v zobrazení času a informační grafice,“ vysvětluje Česká televize na svém zpravodajském webu.
Změny se na obrazovkách projeví od září
Nové logo se na obrazovkách veřejnoprávní televize objeví od září, kdy naplno dojde k implementaci nového grafického stylu. Spolu s tím dojde k přejmenování kanálu ČT 4 na ČT Sport.
Česká televize v roce 2006 zahájila neformální spolupráci s významnými veřejnoprávními médii ze zahraničí. Hlavní inspirací pro novou grafiku byla britská BBC a rakouská ORF, protože tyto společnosti prošly historicky velmi podobným vývojem.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vfe