Za první pololetí tohoto roku Český drahám oproti loňsku vzrostl počet cestujících o 2,5 procenta na téměř 92 milionů. Dvořák doufá, že se letos podaří překonat rekord. Loni ČD převezly 179 milionů cestujících. „Zcela jistě zvýšily atraktivitu státní dopravce i projekty typu Jižního a Západního expresu, které umožňují cestování z Prahy do Českých Budějovic či Plzně v podstatě bez zastávek. Do Českých Budějovic jedeme pod dvě hodiny, do Plzně něco přes hodinu.“
Jde o koncept, který cestující baví, nabízí v něm totiž rychlost a standard kvality včetně připojení na internet. Právě možnost volného využívání wifi cestující hodně táhne. Mluví se však o tom, že cestující dostanou datový strop, po jehož vyčerpání jim neomezené surfování skončí. „Tento záměr jsme dále nerozvíjeli, protože se ukázalo, že nám to zatím ekonomicky vychází,“ říká Dvořák.
Poukazuje na to, že co se týká dat, naši sousedé už tak rozdavační nejsou. „Když v našem vlaku přejedete do Německa, tam se s datovým omezením setkáte: 500 MB pro první třídu a 200 MB pro druhou. Na to nám ale nikdy stížnost nepřišla,“ říká Dvořák. Zpráva o vypovězení smlouvy s O2 na neomezená data, která se objevila na jaře, vyvolala podle něj daleko větší paniku, než odpovídalo skutečnosti.
- Původní zdroj ZDE
V současnosti ČD v této věci řeší spíše to, že když má někdo na mobilu nastavené automatické aktualizace celého softwaru, může to systém opravdu zahlcovat. Toho jediného by se prý mělo omezení týkat. Právě proto, aby lidé mohli v klidu surfovat. Dříve se cena za připojení pohybovala kolem 15 milionů ročně, což je v rámci rozpočtu ČD zanedbatelná suma. Na otázku, proč to tak řešili, když je wifi marketingově tolik důležitá, Dvořák odpověděl, že když se zmíněná cena za wifi znásobí, už to nebude tak malá položka.
Dvořák upozorňuje, že u nás cestující připojení na wifi berou příliš jako samozřejmost. „Dnes se neomezené připojení považuje za standard, dá se i říct, že jsou tím Češi trochu zmlsaní. Když vyjedete za hranice, zjistíte, že to taková samozřejmost není,“ dodal Dvořák na závěr s ujištěním, že na této službě pro cestující nechtějí nic měnit.
autor: nab