Přestřelil Babiš billboard „Nezatáhnu Česko do války“?Anketa
Podobně tomu podle něj bylo i při posledních amerických prezidentských volbách. „Je to stejné jako s Trumpem. Toho taky volila řada lidí, kterým byl jako člověk směšný, nebo dokonce odporný, ale mnohem víc jim vadilo, jak se k nim chovají voliči Clintonové a Bidena, tak jim to u voleb chtěli pěkně vytmavit,“ pokračuje marketér.
Voliče Babiše varuje, že na svou volbu doplatí: „Jenže si nalijme čistého vína. Ono to nakonec nejvíc bolí vás. Ta skupina lidí, kterým se chcete u uren pomstít, je většinou dobře zajištěná, má dobrou síť kontaktů a spoustu možností, jak se realizovat. Oproti tomu jakákoliv finanční krize nebo recese dopadá nejdřív na ty nejohroženější sociální skupiny, potom teprve na střední třídu a až nakonec na ty lidi, co vás tak s*rou. Pražák z ‚ofisu‘ prakticky nepozná, jestli vládnou socani, modrý ptáci nebo Agrofert.
Svojí volbou tak nechtěně ohrožujete důchodce, lidi z nejnižších příjmových skupin a státní zaměstnance. Jasně, on Babiš všem rozdá jednorázově pár tisíc, aby si pojistil hlasy v dalších volbách, jindy rozpustí rezervy, aby zakryl manko, nebo omezí investice, aby snížil výdaje. Ale dlouhodobě (nejen) tím brakuje státní rozpočet, který když se sesype, odnesete to mezi prvními vy. Vy, ne ‚oni‘,“ pokračuje Dvořák.
„A je potřeba si říct, že vy možná volíte na truc, protože se vám někdo směje a ponižuje vás, ale ten člověk vás možná ponižuje a směje se vám právě proto, že volíte na truc místo toho, abyste volili někoho, kdo i pro vás bude znamenat pozitivní změnu. Začarovaný kruh, co? Přitom být chudý, mít frustrující práci, existenční nebo osobní problémy, to se může stát úplně každému a upřímně pochybuju, že by se vám kvůli tomu někdo smál,“ podotýká.
Zmiňuje dvě cesty, jak by se tato skupina voličů, kteří volí Babiše „na truc“, k tomu mohla postavit: „První je zatnout zuby, odrazit se od země a začít dělat věci jinak, až dokud nepřijde pozitivní změna. Vyjít z krize silnější, poučený, odolnější a pokornější. Přiznat si vlastní chyby, přijmout je a neopakovat je. Zažít osobnostní a společenský růst. Volit lidi, co mají nápady a vize.
Druhá je obvinit z vlastního selhání okolí, zahořknout a rezignovat. Uvěřit konspiracím o spiknutí elit a iluzi o vlastní neomylnosti. Mstít se úspěšnějším – protože když nemůžu růst nahoru k nim, srazím je dolů na svoji úroveň. Volit na truc a brát volby jako nástroj pomsty.
Jedna z těch cest obvykle vede k ohromnému respektu okolí a následnému úspěchu. Druhá vede k pohrdání a posměchu,“ uzavírá marketér.
autor: nab