Chtěli být zelení. Prohráli ale u soudu s ještě zelenějšími... Jakl se baví

24.03.2024 10:30 | Monitoring

Publicista Ladislav Jakl kladně odpověděl na otázku, zda lze někdy souhlasit s „klimatickými fanatiky“. Glosoval soudní spor v Amsterodamu, v němž bojovníci za klima žalovali leteckou společnost KLM, jež se podle nich dopouštěla klamavé komunikace, když prohlašovala, že její služby přispívají k „udržitelnosti“, a soud vyhráli.

Chtěli být zelení. Prohráli ale u soudu s ještě zelenějšími... Jakl se baví
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ladislav Jakl

Na letišti Schiphol „aerolinky KLM lákaly zákazníky na to, že když se proletíte jejich letadlem přes oceán, přispějete k udržení kdovíčeho. Pro tuhle skoro dnes společensky povinnou slovní mlhu už dokonce existuje termín greenwashing. Něco jako ‚zelené vymývání‘“, napsal Jakl ve své glose Klovající zelené vrány na webu Institutu Václava Klause.

„Udatní bojovníci s podnebím pochopitelně vědí, že i ten nejdůmyslnější kerosin se při spalování zčásti promění i v onen zlý (i když životodárný) kysličník uhličitý. A požadovali stažení takové reklamy. A u soudu vyhráli,“ dodává publicista.

„Angličané tomu říkají „dog eats dog‘. Do češtiny bychom to přeložili asi jako ‚vrána vráně oči nevyklove‘ nebo ‚vlk vlkovi vlkem‘. Prostě zelení blouznivci narazili na ještě větší zelené blouznivce. A proč lze při tom fandit těm blouznivějším blouznivcům? Nachytali krasomluvné korporativce při pokrytectví. A to je vždycky kino, kde normální člověk rád sedí v první řadě s kyblíkem popcornu,“ uzavírá Ladislav Jakl.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Natálie Brožovská

Tomio Okamura byl položen dotaz

Nemáte krátkou paměť?

Když se ohlédnete do naší minulosti, tak spousta lidí, včetně mužů raději emigrovala, než aby šla bojovat nebo se podřídili režimu. A myslím, že by se stejně zachovala řada lidí i teď a je to pochopitelné. Opravdu myslíte, že je to důvod k tomu ukončit podporu Ukrajině? A vy byste ty bojeschopné Ukr...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

140 Kč za 16 piv v polském Lidlu. Česká „ochcávka“ Poláků

10:50 140 Kč za 16 piv v polském Lidlu. Česká „ochcávka“ Poláků

Český trh s pivem klesá, neboť pivo díky daňové změně podražilo. Češi tak opět míří do Polska. V pol…