Podle úřadu má jít o kampaň, která veřejnosti vysvětlí, že chov sladkovodních ryb je nedílnou součástí českého kulturního prostředí i gastronomických zvyklostí.
První díl bude o candátu obecném, druhý o sumci velkém a třetí o amurovi, který je sice nepůvodním druhem, ale jako rostlinožrout pomáhá s likvidací přemnožených porostů rákosí.
Ministerstvo po nástupu současného vedení úřadu zrušilo v roce 2014 marketingový projekt na propagaci konzumace sladkovodních ryb hrazený z evropských fondů za 60 milionů korun bez DPH. „Původní projekt směřoval na utracení peněz například na pronájem anglického autobusu double-decker, nákupy filetovacích nožů, pepřenek či holinek,“ uvedl tehdy krátce po svém nástupu do funkce ministr Marian Jurečka (KDU-ČSL). Zrušený projekt podle něj představoval „zcela nehospodárné plýtvání penězi, zejména ve chvíli, kdy se po předchozí kampani na ‚Rybu domácí‘ v hodnotě 150 milionů korun prodeje ryb v zásadě nezměnily“.
autor: mp